Za to, aký máme vzťah k peniazom, môžu vo veľkej miere naši rodičia. Získaný postoj k financiám sa potom s nami zväčša ťahá celý život. Ako v deťoch prebudiť zdravý vzťah k peniazom? Práve toto sa snaží poradiť vo svojej knihe Mind over Money britská psychologička a moderátorka BBC Radio 4 Claudia Hammond, ktorá si stanovila zaujímavý cieľ, a to naučiť ľudí utrácať peniaze.

8 zaujímavostí o ľudskom tele, o ktorých sa veľmi nehovorí
Tu je jej 5 spôsobov, ako sa dá s peniazmi zaobchádzať rozumnejšie.
Za dobroty plaťte v hotovosti
„Naša tendencia k oddávaniu sa dobrotám sa zväčšuje, keď za ne nemusíme odovzdať ‚skutočné‘ peniaze,“ tvrdí Hammond. „Bezkontaktné platby nám tak môžu zväčšiť veľkosť nohavíc a tým i stenčiť naše bankové konto.“

Začnite s vreckovým skoro
Na čiastke nezáleží. „Zásadná je pravidelnosť. Deti sa musia naučiť, že si na peniaze musia počkať a nedostanú ich hneď, kedykoľvek si o ne povedia.“

Utraťte ich za zážitky, a nie za veci
A zaplaťte ich dostatočne dopredu. „Tak si doprajete potešenie z tešenia sa na dovolenku, a chvíle voľna nebudete mať spojené s nepríjemnou povinnosťou za ne zaplatiť.“

Nerobte zo seba snobov
Výsledky štúdie, v rámci ktorej prebehlo šesť tisíc ochutnávok vína naslepo, ukázali, že len experti majú drahý vkus. Bežnému „milovníkovi vína“ naozaj viac chutia lacnejšie druhy.

Dajte si pozor na triky obchodníkov
„Predajcovia vedia, že len málo zákazníkov si kúpi skutočne drahý počítač. Ten druhý najdrahší ale prezentujú ako ‚stredne drahý’ a naruší tak váš pôvodný zámer kúpiť si ten lacnejší.“

Zdroj: Forbes