BRATISLAVA 7. apríla (WBN/PR) –
*Ak by ste mali možnosť charakterizovať 6. ročník ČSOB Bratislava Marathon tromi prívlastkami, aké by to boli?
„Rekordný, lebo sme prekonali viacero zaujímavých rekordov. Celkový nárast účasti prekonal naše očakávania, v štafetách sme dokonca museli zastaviť registráciu pre obrovský záujem. Takmer 6000 bežcov je už aj v regionálnom meradle zaujímavé číslo. Padli tri rekordy v hlavných disciplínach podujatia, účasť v detských behoch sa vyšplhala nad tisícku. Jedinečný, lebo sa nám zasa podarilo posunúť úroveň podujatia dopredu. Náročný, najmä preto, lebo sme sa museli postarať o bohatý trojdňový program, čo pri takejto veľkej akcii nie je jednoduché. Moja vďaka patrí celému organizačnému tímu, ktorý tvrdo pracoval na tom, aby sme veci zvládli a všetko do seba zapadalo.“
*Prekvapil vás obrovský záujem bežcov?
„Poviem úprimne – áno. Verili sme v nárast, ale niekde tesne nad päťtisícovú hranicu. Reálny počet prihlásených (vyše 6500) však prekonal aj naše najsmelšie predstavy. Medziročný nárast o vyše 60 percent je perfektný, ale zároveň aj zaväzujúci.“
*Ako hodnotíte presun priestoru štartu a cieľa z Hviezdoslavovho námestia pred Euroveu?
„V súčasnej situácii sa to ukázalo ako najlepšie možné riešenie. Bratislava totiž pri takomto počte účastníkov nedisponuje veľkorysými priestormi na podobné akcie. V centre mesta by sme to už pri takmer šiestich tisíckach ľudí nedokázali zorganizovať na adekvátnej úrovni. Eurovea sa nám javí ako momentálne najlepšie riešenie vo všetkých aspektoch.“
*Nové miesto centra pretekov si určite vyžadovalo logistické zmeny. Aké to bolo z tohto pohľadu?
„Niekedy sme mali pocit, ako keby sme organizovali prvý ročník. Všetko bolo úplne nové, neznáme. Jeden vec je, že si niečo detailne naplánujete, ale realita prinesie množstvo nečakaných prekvapení, čomu sme sa nevyhli.“
*Čo vidíte ako najväčší technický problém, ktorý bude nutné do budúcnosti odstrániť?
„Ak ostane centrum pretekov pred Euroveou, vynasnažíme sa vylepšiť najmä lepšie značenie a budeme venovať väčšiu pozornosť zázemiu celej akcie a všetkému, čo s tým súvisí.“
*Aké boli odozvy účastníkov ČSOB Bratislava Marathon 2011?
„Máme veľmi pozitívne reakcie. Ľudia si pochvaľovali zmenu trate so záverom v Starom Meste, celkový servis na trati, bohatý sprievodný program, benefity aj priestory na registráciu.“
*Stretli ste sa aj s nejakými negatívnymi reakciami?
„Samozrejme, pri takomto počte bežcov už asi nemôžeme do detailov vyhovieť každému, lebo ľudia majú rôzny pohľad na niektoré veci. Drobné problémy sa vyskytli v nedeľu v úschovni vecí a ´vybuchli´nám bojlery v šatniach, preto sme tam fungovali v núdzovom režime. Obe tieto záležitosti sú však odstrániteľné. Stále sa ešte len učíme a do budúcnosti budeme ešte ostražitejší. Potrebujeme však aj spoluprácu účastníkov, aby rešpektovali naše pokyny.“
*Zo športového hľadiska padli tri rekordy pretekov, no v kľúčovej disciplíne, maratóne mužov, nie. V čom vidíte príčinu?
„Podľa mojich informácii čelo maratónskeho poľa opäť dosť taktizovalo. Problém asi nebol vo vetre, ktorý každoročne pofukuje, ale v tom, že sa nikomu nechcelo udávať tempo a najlepší sa sústredili len na finiš.“
*Máte už nejaký náčrt stratégie v tomto smere pre ďalší ročník?
„Pokúsime sa o rok angažovať pre maratóncov ´zajacov´, ktorí by sa starali o tempo aspoň do 30. kilometra. Lídri by takto mohli bežať v závetrí. Od manažérov, ktorí k nám poslali tento rok afrických bežcov, máme prísľub, že o rok dodajú ešte kvalitnejších. Necháme sa prekvapiť.“
*Tento rok ste mali tajný sen prekročiť hranicu 5000 účastníkov. Aký cieľ si dáte k 7. ročníku?
„Hranicu sme prekročili výrazne, preto budeme radi, ak počet bežcov porastie. Rezervy máme ešte v každej disciplíne. Sedemtisícpäťsto by bolo nádherné číslo a raz azda padne aj desaťtisícka. Určite však nechceme, aby naháňanie kvantity išlo na úkor kvality podujatia, aj keď niektoré veci, napríklad sprchy pre všetkých, sa pri takom počte zabezpečujú ťažko.“
*Ako dopadli charitatívne projekty?
„Veľmi úspešne. Na štartovnom na detských behoch sme vyzbierali 4104 eur. Celú sumu posielame
Združeniu na pomoc detskej onkológii. Zatiaľ nemá presné čísla, koľko sa vyzbieralo pre UNICEF, ale suma by mala presiahnuť 3000 eur, čo je takisto skvelé číslo. Sme radi, že naše podujatie už tradične významne pomáha aj iným.“
*Aké sú odozvy kľúčových partnerov podujatia? Existujú už nejaké predbežné prísľuby o podpore 7. ročníka bratislavského mestského maratónu?
„Z prvých rozhovorov som vycítil, že s podujatím vládne spokojnosť. Samozrejme, nezaháľame a už teraz sa snažíme pripraviť si dobrú pozíciu pre budúci ročník. Kľúčové však budú jesenné rokovania a podpísané zmluvy. Ak by sme sa dohodli skôr, nám by to uľahčilo situáciu. Tieto preteky nevyhnutne potrebujú partnerov, zo štartovného sa to nedá utiahnuť.“
*Organizačne ste posunuli maratón na veľmi vysokú úroveň. Viete o niečom, čo sa dá pripraviť ešte lepšie?
„Takmer všetko! Presne vieme, kde nás tlačí topánka a vieme aj to, ako na to. Snažíme sa načúvať čo najširšiemu spektru ľudí, vnímame názory zvonku, sledujeme, ako to robia inde. Ak sa chceme posúvať dopredu, inak to nejde. Máme už zopár vecí, ktoré zmeníme, ale mnohé závisí od rokovaní s partnermi. Všetko si však musíme dôkladne premyslieť, nemienime robiť unáhlené rozhodnutia.“