AIESEC Symposium motivuje mladé talenty k podnikaniu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: AIESEC

BRATISLAVA 3. február (WBN/PR) – Organizácia AIESEC Slovensko dňa 3.2.2012 úspešne odštartovala 6. ročník biznis konferencie Symposium, tentokrát s prívlastkom Startup Slovakia. Ide o unikátny a ojedinelý druh konferencie, ktorá je určená pre všetkých študentov, ktorí sa zaujímajú o biznis, podnikanie, hľadajú možnosti osobnostného rozvoja pre budúci život podnikateľa a riešenia ako začať rozvíjať svoj biznis už počas vysokoškolského štúdia alebo priamo po ňom. Konferencia sa koná v bratislavskom Centre vedecko-technických informácií a bude pokračovať aj v sobotu 4.2.2012. Program Symposia je navrhnutý tak, aby podporil vzdelanie študentov o podnikateľskom prostredí, o aktuálnych trendoch na trhu práce a inováciách. Jeho hodnota je zvýraznená získaním relevantných informácií a odporúčaní potrebných na odštartovanie vlastného biznisu od odborníkov na slovo vzatých a tiež získaním cenných kontaktov na firmy.

Konferenciu Symposium organizuje AIESEC Slovensko každý rok, vždy však s inými osobnosťami z podnikateľského prostredia. Tohtoročnými hlavnými partnermi podujatia sú spoločnosti Procter and Gamble (P&G), Západoslovenská energetika (ZSE) a Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania (NADSME). „Sme potešení, že sa AIESEC odhodlal zorganizovať konferenciu Symposium už po 6. krát. Ide totiž o skvelý projekt, ktorý povzbudzuje mladých ľudí k odštartovaniu vlastnej kariéry a pretaveniu ich podnikateľských nápadov do reality“, povedal Ing. Peter Pacek, riaditeľ sekcie národných a medzinárodných programov NADSME. „S organizáciou AIESEC spolupracujeme už niekoľko rokov a každé stretnutie s mladými a motivovanými ľuďmi pôsobí nielen osviežujúco, ale je aj podnetom pre nové nápady,“ zhodnotil Ján Orlovský, riaditeľ správy predstavenstva a hovorca ZSE.

Okrem Jána Orlovského a Petra Paceka sa AIESEC Symposia zúčastnia aj ďalší top rečníci, podnikatelia, investori a biznis anjeli z Rakúska, Maďarska, Českej Republiky a Slovenska. „Rečníkov sme oslovili na základe referencií a vlastných skúsenosti s nimi. Snažili sme sa o diverzitu príbehov. Sú z rôzne veľkých spoločností, vedú rôzne pozície. Každý by mal dokázať osloviť inú skupinu ľudí a spoločne splniť celkový cieľ konferencie,“ vysvetľuje Sheetal Philip, manažérka konferencie. Delegáti konferencie sa teda môžu tešiť napr. na podnikateľku Petru Marko – zakladateľku ExtravaDansa, Marka Tuttleho – podnikateľa a investora z Kalifornie, Ondreja Bartoša – investora a výkonného riaditeľa firmy Credo Ventures Inc., Adam Somlai-Fischera – zakladateľa softweru Prezi, Branislava Kuvika – manažéra pre riadenie vzťahov so zákazníkmi P&G Prestige, Selmu Prodanovic – riaditeľku IncrediblEurope, Ivana Štefunka – zakladateľa a predsedu spoločnosti Neulogy, Cana Ertugrula – investičného analytika z Payolution, Lukáša Hudečka – výkonného riaditeľa StartupYard, Mariusa Starckeho – analytika a konzultanta spoločnosti Roland Berger a Hansiho Hansmanna – biznis anjela z Rakúska.

„Organizácia AIESEC sa podujatím snaží podnietiť mladých ľudí k aktivite a predstaviť príklady úspešných lídrov, ktorí dokázali naplniť vlastné vízie. Rečníci účastníkom na vlastných príkladoch ukážu a poradia ako nájsť voľné príležitosti na trhu a prísť s inovatívnymi nápadmi, ktoré budú riešiť aktuálne problémy. Rovnako im poradia ako pretaviť podnikateľské nápady v realitu, ako pripraviť kvalitný biznis plán, kde nájsť finančné zdroje pre rozbehnutie firmy a podobne“, hovorí Martina Debnárová, manažérka pre komunikáciu AIESEC Slovensko.

Konferencia je dvojdňová a agenda prebieha od 9:00 do 20:00 hodiny počas obidvoch dní. Prvý deň po večeri sa delegáti, organizátori, aj zástupcovia firiem rozídu domov, aby na druhý deň ráno opäť pokračovali. Počas konferencie vybraní top rečníci nielenže poskytnú účastníkom výborné teoretické prednášky s fantastickou motiváciou, ale aj tzv. workshopy a case studies, t.j. aplikáciu zručností, schopností a vedomostí pri riešení modelových situácii, ktorými čelia dnešní manažéri, podnikatelia a zamestnanci na trhu. Delegáti budú počas druhého dňa pracovať najmä v skupinách a pod drobnohľadom odborníkov riešiť reálne situácie, ktoré denne riešia vrcholoví manažéri najúspešnejších podnikov. „Účastník konferencie by mal z konferencie odchádzať s predstavou ako rozbehnúť svoj vlastný biznis. Okrem toho chceme účastníkov AIESEC Symposia inšpirovať k tomu, aby si rozšírili svoje obzory, nebáli sa vidieť vo veľkom a odstránili svoje predsudky z nepoznaného,“ hovorí Martina Debnárová.

Účastníkmi konferencie Symposium je 80 vybraných proaktívnych študentov a absolventov VŠ, zaujímajúcich sa o aktuálne trendy v podnikaní. „Sú to mladí ľudia, ktorí v budúcnosti plánujú rozbehnúť svoj vlastný biznis. Sú otvorení novým možnostiam a chcú sa inšpirovať príbehmi úspešných. Okrem toho vedia hovoriť po anglicky, nakoľko celá konferencia prebehne v angličtine“ hovorí Klára Gurínová, manažérka zodpovedná za delegátov a prípravu konferencie Symposium po organizačnej stránke.

Podmienkou účasti na konferencii bolo včasné vyplnenie registračného formulára, ktorý sa nachádza na stránke www.symposium.sk. Poplatok za účasť na konferencii je symbolických 24 Euro, za ktoré účastníci dostanú stravu, občerstvenie počas konferencie a uvítací balíček.

Viac informácií: www.symposium.sk, www.aiesec.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie AIESEC