BRATISLAVA 19. augusta (WEBNOVINY) – Redukovať linky mestskej hromadnej dopravy (MHD) bude nevyhnutné, ak hlavné mesto neposkytne Dopravnému podniku Bratislava, a.s. (DPB) chýbajúce peniaze.
Vyplýva to zo stanoviska DPB k navrhovaným redukciám spojov MHD.
Uvádza sa v ňom, že mesto spoločnosti dlhuje za minulé roky 15 miliónov eur a krátilo príspevok na tento rok o 3 milióny eur.
Dopravný podnik teda k redukčným opatreniam pristúpil pre zlú finančnú situáciu. Plánovanú stratu 12 miliónov eur chce spoločnosť znížiť na 6,9 milióna. Agentúre SITA poskytla stanovisko hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.
Bývalé vedenie mesta zaobchádzalo s podnikom neodborne
Hovorca primátora Ľubomír Andrassy uviedol, že vážna finančná situácia v podniku je výsledkom chaotického a neodborného správania sa bývalého vedenia mesta aj podniku v zabezpečení verejnej hromadnej dopravy.
„Exprimátor Andrej Ďurkovský a bývalí poslanci mestského zastupiteľstva zanechali pri ich odchode „sekeru“ vo výške 15 miliónov eur, ktorú dnes musí vedenie mesta riešiť v súčinnosti s novým vedením dopravného podniku,“ povedal Andrassy.
Hovorca dodal, že jedným z možných riešení je úprava rozpočtu mesta, ktorou by poslanci vyčlenili viac peňazí na zabezpečenie dopravy vo verejnom záujme zo strany DPB. Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik totiž nesúhlasí s krokmi, ktoré by výrazne zhoršili dopravnú obslužnosť v meste.
Takáto situácia by podľa Andrassyho mohla nastať, ak by sa zrušili viaceré linky. Andrassy doplnil, že stratu spoločnosti je možné znížiť škrtmi na bežnej prevádzke podniku, zrušením zjavne nevýhodných zmlúv, znižovaním počtu administratívnych a technických pracovníkov či zvýšením cestovného, ku ktorému mesto pristúpilo od augusta tohto roku.
Šetrenie obmedzí dopravu liniek, či ich intervaly
Okamžité šetrenie podľa Andrassyho možno dosiahnuť aj redukciou liniek či zmenou intervalov medzi jednotlivými spojmi, tak ako to navrhol dopravný podnik. Návrh na redukciu liniek mestskej hromadnej dopravy, ktorý spoločnosť predložila, je však pre bratislavského primátora neprijateľný.
Dopravný podnik Bratislava ďalej uviedol, že víta návrhy odborníkov a verejnosti a je otvorený akceptovať ich pripomienky na zvýšenie kvality MHD.
Viaceré bratislavské mestské časti totiž vyjadrili svoj nesúhlas s redukciou spojov v hlavnom meste.
„V súčasnej neúnosnej finančnej situácii sú však úsporné opatrenia nevyhnutné,“ uvádza dopravný podnik s tým, že chápe iniciatívu rôznych organizácií, inštitúcií či starostov a poslancov mestských častí.
Zároveň ich však vyzýva, aby svoje pripomienky a podnety adresovali magistrátu hlavného mesta, ktorý je objednávateľom služby vo verejnom záujme.
Dopravný podnik Bratislava v súvislosti s úspornými opatreniami, ktoré sa začali nástupom nového manažmentu, predložil magistrátu hlavného mesta Opatrenia na redukciu výkonov MHD v Bratislave. Podnik pristúpil k redukčným opatreniam pre kritickú finančnú situáciu. Spoločnosť navrhuje zredukovať do konca roka 1,5 milióna najazdených kilometrov, čo predstavuje 10-percentnú úsporu z celkového množstva plánovaných vozokilometrov.
Odporúčame:
Lepšia doprava: Redukcia MHD v Bratislave bude katastrofou
Návrh na redukciu liniek MHD je pre Ftáčnika neprijateľný
Nevyhnutné úsporné opatrenia v bratislavskej MHD
Dopravný podnik od septembra prepustí 265 ľudí
Finančný stav DPB, a. s. a opatrenia jeho nového manažmentu
Cestovné pásma budú existovať ešte asi 13 mesiacov
Dopravný podnik uvažuje o úprave siete električiek
Návrh predložený magistrátu vypracovali podľa stanoviska DPB odborníci na základe prieskumov vyťaženosti jednotlivých spojov. Dopravný podnik navrhol zrušiť 13 liniek, a to 7, 17, 27, 35, 38, 44, 51, 58, 89, 133, 139, 147, 151, a zmeniť interval u desiatich liniek – 21, 30, 37, 50, 53, 63, 66, 67, 68, 99. Bez zmeny by malo zo 114 liniek zostať 83.