Sociálna poisťovňa zaviedla špeciálny pandemický režim svojich pobočiek pri vydávaní akceptačných listov, ktoré sporitelia v druhom pilieri potrebujú pri prestupoch z jednej do inej dôchodkovej správcovskej spoločnosti.
Viac o téme: Koronavírus
V súčasnej mimoriadnej situácii sa pobočky pri vybavovaní tejto agendy budú riadiť COVID semaforom Sociálnej poisťovne.
„Osobné vybavenie akceptačného listu na počkanie bude dočasne možné len v „zelených“ pobočkách. Pobočky, ktoré sú v COVID semafore SP označené ako „oranžové“ a „červené“, akceptačné listy na počkanie nebudú vydávať,“ informoval hovorca poisťovne Pavel Machava.
Sociálna poisťovňa sprísňuje režim fungovania vo svojich pobočkách, klientom odporúča internet
Výkon tejto agendy je podľa hovorcu poisťovne možné v plnom rozsahu zabezpečiť len cez elektronickú schránku klientov. V „oranžových“ a „červených“ pobočkách preto zamestnanci poisťovne klientov na základe telefonickej konzultácie usmernia, aby o vydanie akceptačného listu požiadali elektronicky z ich aktívnej elektronickej schránky zriadenej na Ústrednom portáli verejnej správy (www.slovensko.sk). Do tejto schránky im Sociálna poisťovňa vyžiadaný akceptačný list následne zašle.