BRATISLAVA 18. apríla (WEBNOVINY) – Hoci až 82% slovenských užívateľov internetu nakupuje online, svoje práva a povinnosti pozná len niečo viac ako polovica z nich. Mnohí respondenti nevedeli určiť správne dĺžku záručnej doby, presný postup pri reklamácii a dokonca ani lehotu na vrátenie tovaru.
Viac ako tri štvrtiny z nich odpovedali nesprávne na otázku od kedy sa počíta lehota na vrátenie tovaru, vyše 50 percent účastníkov prieskumu odpovedalo chybne na otázku o aký čas sa predlžuje záručná doba v prípade uznanej záručnej reklamácie a skoro 80 percent nevedelo odkedy začína plynúť lehota na vybavenie reklamácie. Hej.sk preto vytvoril krátky manuál, obsahujúci základné práva, ktoré má zákazník pri nákupe cez internet.
Práva zákazníka pri nákupe v e-shope:
* Podľa zákona má zákazník 7 pracovných dní na vrátenie tovaru zakúpeného cez internet bez udania dôvodu
* Lehota na vrátenie tovaru sa počíta odo dňa nasledujúceho po dni, keď tovar prevzal
* Rozpor s kúpnou zmluvou sa dá uplatniť len v prípade, ak výrobok nemá funkciu, ktorá bola uvedená v popise tovaru
* Predvedenie tovaru zakúpeného cez internet možno požadovať iba vtedy, keď je to možné a umožňuje to povaha veci
* Záručná doba v prípade uznanej záručnej reklamácie sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v servise, avšak maximálne o 30 dní
* Záručná doba v prípade výmeny tovaru sa nepredlžuje, ale začína plynúť nová záručná doba
* V prípade tretej reklamácie rovnakej chyby na tovare potvrdenej autorizovaným servisným strediskom má zákazník nárok na vrátenie peňazí
* Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť odo dňa nasledujúceho po dni, keď bol tovar odovzdaný predajcovi
* Predajca je povinný informovať zákazníka o ukončení jeho reklamácie písomne alebo telefonicky
* Na účtovnom doklade pečiatka predajcu byť nemusí. Stačia tieto údaje: druh tovaru a jeho cena, obchodné meno a sídlo predajcu a dátum prevzatia tovaru