Allianz odškodňuje dvetisíc klientov krachnutej Karya Tour

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Karya Tour
Foto: hungexpo.hu

BRATISLAVA 25. januára (WEBNOVINY) – Allianz-Slovenská poisťovňa odškodňuje takmer dvetisíc klientov skrachovanej cestovnej kancelárie Karya Tour. Týka sa to viac ako 720 zmlúv o dojednaných zájazdoch. Poisťovňa podľa jej vyjadrení doposiaľ vyplatila viac ako 509 tis. eur z celkovej poistnej sumy 550 tis. eur, na ktorú mala skrachovaná cestovka dojednané poistenie. Zostávajúcu sumu spoločnosť pomerne prerozdelí medzi oprávnených klientov. Avšak vzhľadom na množstvo poškodených a celkovú výšku škody, ktorú si klienti uplatnili, nebude možné nároky klientov uspokojiť v plnej miere. Tie totiž presahujú dojednané poistné krytie Karya Tour.

V súlade s poistnou zmluvou si klienti Karya Tour mohli počas šiestich mesiacov od úpadku, teda do 9. januára 2011, uplatniť svoje nároky za vzniknuté škody z jej poistenia insolventnosti. Poisťovňa zabezpečila leteckú prepravu klientov z miesta dovoleniek, úhradu mimoriadnych výdavkov za stravu, ubytovanie a dopravu, ktoré dovolenkárom vznikli v súvislosti s krachom cestovnej kancelárie počas ich dovolenky. Klientom, ktorí kvôli úpadku cestovky vôbec nevycestovali na zaplatenú dovolenku, poisťovňa poskytla preddavok poistného plnenia.

Oficiálnu informáciu o úpadku cestovnej kancelárie oznámila Karya Tour v piatok 9. júla 2010. V tom čase bolo v Turecku približne 1 100 klientov Karya Tour, ktorí boli v okolí Antalye ubytovaní v približne 80 hoteloch. Odlety z Turecka v piatok, sobotu a nedeľu boli ešte v pôvodne plánovaných termínoch a zabezpečené samotnou cestovnou kanceláriou. Ostatní klienti mali zabezpečené ubytovanie v pôvodných alebo náhradných hoteloch, stravu, transfer na letisko a odlet na Slovensko. Dve špeciálne lietadlá priviezli 340 klientov na Slovensko v utorok 13. júla 2010.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Allianz Slovenská poisťovňa