BRATISLAVA 5. december (WebNoviny.sk) – Anticenu Zlatý veterník za najväčšie reklamné klamstvo uvedené na obale produktov potravín alebo pri ich propagácii získala spoločnosť Coca-Cola a jej minerálke Glacéau Smartwater, píše nemecký Der Standard.
V ankete neziskovej organizácie Foodwatch hlasovalo za vodu Smartwater 30,5 percenta ľudí, pričom do hlasovania sa zapojilo celkovo približne 70-tisíc ľudí.
„Lepšia“ ako bežné minerálky
Jedným z dôvodov, prečo sa zákazníkom produkt Coca-Cola nepáči, je najmä tvrdenie, že ich voda je lepšia ako bežné minerálky.
Foodwatch zároveň dodáva, že Smartwater je dokonca sedemkrát drahšia ako iné podobné produkty. Jeden liter takejto minerálky stojí v Nemecku približne 1,65 eura. Na Slovensku sa predáva 600 ml balenie za 1,09 eura.
Voda inšpirovaná oblakmi
Spoločnosť prezentuje produkt Smartwater ako „vodu inšpirovanú oblakmi“, keďže sa vyrába odparovaním vody a kondenzovaním pary, do ktorej sa následne pridávajú stratené minerálne látky.
Dankova SNS od zdanenia obchodných reťazcov neustúpi, o dôvodoch informovali aj koaličných partnerov
Podľa Foodwatch takýto výrobný postup neprispieva ľudskému zdraviu a pridané umelé látky môžu škodiť, preto adresovala výzvu obchodným reťazcom, aby stiahli Smartwater stiahli z predajných pultov.
Predražený kečup a zvláštny olivový olej
Firma Coca-Cola na anticenu reagovala tvrdením, že Zlatý veterník dostala neoprávnene a odmieta ho akceptovať. Zároveň dodáva, že všetky informácie o Smartwater sú v súlade s potravinárskymi normami.
Rebríček anticeny po minierálkou Smartwater vedie detský kečup od spoločnosti Heinz, ktorého zloženie bolo rovnaké ako v bežnom kečupe, len jeho cena bola o 40 % vyššia.
Nasledoval olivový olej, ktorý obsahoval približne polovicu (49 %) slnečnicového oleja. Štvrté a piate miesto patrí müsli tyčinke Corny Milch a hrachový guláš od firmy Edeka.