PEKING 24. augusta (WEBNOVINY) – Podiel americkej technologickej spoločnosti Apple na čínskom trhu so smartfónmi sa v druhom kvartáli zmenšil o takmer polovicu na 10 %.
Zákazníci totiž čakajú na nový model inteligentného telefónu iPhone, ktorý ma spoločnosť predstaviť neskôr v tomto roku.
Pod pokles podielu sa tiež podpísal fakt, že zákazníci prechádzali k inej značke. Vyplýva to z informácií, ktoré v piatok zverejnila spoločnosť IDC.
Podiel čínskej spoločnosti Lenovo na domácom trhu so smartfónmi sa zvýšil na 11 % a predbehla tak Apple na pozícií dvojky v predaji smartfónov na tomto trhu. Apple sa prepadol až na štvrté miesto.
Na prvom mieste sa stále nachádza spoločnosť Samsung Electronics, ktorej podiel sa v druhom kvartáli zmenšil na 19 % z úrovne 21 % v prvom kvartáli. Z údajov ďalej vyplýva, že dodávky smartfónov do Číny boli v období apríla až júna prvýkrát v histórii vyššie ako dodávky mobilných telefónov, keď sa zvýšili na 44 mil. kusov, čo predstavuje 51 % celkového trhu. Spolu sa v krajine v druhom kvartáli predalo 87 mil. smartfónov a mobilných telefónov.