Renesanční anjeli, dvere do Karibiku, krajiny plné bájnych zvierat i Spiderman hompáľajúci sa na vrchole mrakodrapov – tak vyzerajú svety, ktoré Kurt Wenner prenáša na chodníky ulíc či na podlahy známych budov. Ak sa ne pozriete zo správneho uhla, pohltí vás fantazijný 3D svet 52- ročného amerického umelca. Bývalý zamestnanec Amerického národného úradu pre letectvo a vesmír NASA bol jedným z posledných zamestnancov, ktorí koncepčné kresby mimozemských terénov tvorili ručne, bez využitia dnes už nenahraditeľných počítačových programov. V roku 1982 si zbalil všetky ceruzky a po vyprataní svojho pracovného stola i domu v Michigene sa odsťahoval za teplými slnečnými lúčmi do Talianska.

Svoje vedomosti z výpočtov a koncepčných kresieb spojil s technikami, aké využíval i Michelangelo pri maľovaní fresiek Sixtínskej kaplnky a následne ich zužitkoval pri tvorbe svojich fascinujúcich trojrozmerných kresieb. „Pouličné umenie začalo ešte v Ríme v neskorom renesančnom období,“ vysvetlil Kurt Wenner, ktorý sa trojrozmerným kresbám venuje už takmer 30 rokov. V roku 1987 v talianskom meste Curtatone vytvoril prvú interaktívnu pouličnú 3D kresbu, na ktorej namaľoval zrkadlový obraz skutočných modelov na betón priamo pod nich.





„Kresby vyzerajú realisticky, lebo sú vykalkulované tak, aby boli matematicky úplne presné a dokonalé. Je to presný odraz toho, ako by objekty vyzerali, keby sa reálne vyskytovali na chodníku,“ povedal Wenner, ktorý pri kreslení využíva kúsky povrazu, aby odmeral vzdialenosti a správnu perspektívu.
Takto vznikala reklama na Buic:
A koľko času potrebuje na dokončenie trojdimenzionálneho diela? „Asi 5 až 7 dní, pokiaľ ide o priemernú veľkosť.“ Jeho najúspešnejšie diela, ktoré majú pri kresbe kriedami životnosť len do najbližšej búrky, sa teraz z chodníkov dostávajú aj na stránky knižnej zbierky s názvom Asphalt Renaissance (Asfaltová renesancia).
www.kurtwenner.com