Asistenčné služby 2. časť (poistenie nehnuteľnosti a domácnosti)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
20394.jpg
Foto: Pexels

Viete, že asistenčné služby môžete využiť aj v iných prípadoch ako je škodová udalosť? Pozreli sme sa na situácie, kedy vám vedia pomôcť.

Asistenčné služby poskytujú poisťovne k rôznym typom poistenia, napríklad k cestovnému poisteniu, poisteniu auta, životnému poisteniu, ale aj k poisteniu nehnuteľnosti.

Asistenčné služby nie sú samozrejmosťou

Pri poistení nehnuteľnosti asistenčné služby nemusia byť automaticky súčasťou poistenia. Napríklad v Kooperative a Komunálnej poisťovnisú asistenčné služby zahrnuté len v komplexnom balíku poistenia. Ak si zvolíte lacnejší balík, asistenčné služby je potrebné doplatiť zvlášť.

V poisťovni Allianz, Uniqa, Union, Generali a Wüstenrot poisťovni sú asistenčné služby automaticky zahrnuté vo všetkých balíkoch poistenia.

V ČSOB poisťovni sú v najlacnejších balíkoch zahrnuté len základné asistenčné služby, v najdrahšom balíku poistenia sú zahrnuté rozšírené asistenčné služby.

Rozsah asistenčných služieb

Rozsah a limity asistenčných služieb má každá poisťovňa uvedené v poistných dokumentoch. Aký rozsah asistenčných služieb sa vzťahuje k vašej poistke vám povedia aj na call centre poisťovne. Netreba však zabúdať, že vo väčšine prípadov vám poisťovňa pomôže zavolať montérov, ale za ich služby musíte uhradiť z vlastného vrecka. Pomoc odborníka ide na účet poisťovne len v stave núdze. Ak sa „vybuchnete“ a zámočník bude musieť vyvŕtať zámok, poisťovňa vám nový preplatí len do určitej výšky.

Asistenčné služby môžu zahŕňať:

  • poskytnú vám rady, ako postupovať v prípade poistnej udalosti a oznámia ju za vás do poisťovne
  • pomoc v prípade technickej havárie, živelnej udalosti, či zablokovaných/zabuchnutých dverí
  • zabezpečia odborníka ako je zámočník, inštalatér, elektrikár, kúrenár, plynár, sklenár či pokrývač
  • vyčistia a vysušia domácnosť
  • po havárii, ak je nehnuteľnosť neobývaná: krátkodobé náhradné ubytovanie, prevoz zariadenia domácnosti, uskladnenie zariadenia domácnosti, ochrana nezabezpečenej domácnosti
  • právna asistencia (spotrebiteľské spory, spory z úverových zmlúv, susedské spory a pod.)
  • oprava pokazených domácich spotrebičov (chladnička, sporák, umývačka, práčka, sušička) – podľa podmienok poisťovne (cena a vek)
  • dezinsekcia a deratizácia
  • cykloasistencia

Výhodou asistenčných služieb je to, že sú k dispozícii nepretržite 24 hodín denne. V prípade potreby stačí keď zavoláte na call centrum poisťovne – asistenčné služby. Čísla majú zverejnené poisťovne na svojich webových stránkach. Nemusíte obvolávať opravárov a hľadať takého, ktorý má čas, aby ku vám prišiel.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať