Aston Martin DBX S vychádza z ostrejšej verzie DBX707 a pridáva technológie motora, ktoré Aston Martin využil v špeciálnom modeli Valhalla.
DBX S nadväzuje na modely z histórie označené písmenom S, medzi ktorými treba spomenúť napríklad model Vanquish S z roku 2004, no korene tohto označenia siahajú do roku 1967, keď prišlo prvé vydanie vlajkovej lodi značky – modelu DBS
Viac výkonu
DBX S má o 20 koní vyšší výkon, takže jeho maximum stojí na úrovni 727 k, pričom krútiaci moment je 900 Nm. To je dosť na to, aby toto svalnaté luxusné SUV zrýchlilo z 0 na 100 km/h za superšportových 3,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 310 km/h.
DBX patrí k najrýchlejším SUV na svete a jediné, ktoré mu stačia sú Lamborghini Urus, či Ferrari Purosangue. Obe DBX S prakticky kopírujú v údajoch o zrýchlení a maximálke. Ferrari ale výrazne viac tlačí na pílu v cene…
Britská značka Aston Martin oficiálne vstupuje na Slovensko - FOTO
DBX S podobne ako 707 i ostatné itinerácia modelu využívajú motor V8 vyvinutý v spolupráci s AMG. Motor s objemom 4.0 litra je spojený s 9-stupňovou viacspojkovou prevodovkou, ktorá plánetové súkolesie kombinuje so spojkami namiesto klasického meniča.
Prevodovka bola premapovaná tak, aby pri okamihoch radenia brala ohľad na vyššie pásmo využiteľných otáčok. Tým je radenie rýchlejšie a zážitok z jazdy väčší.
DBX S využíva pohon všetkých kolies, ktorý uprednostňuje zadnú nápravu a dokáže vzad posunúť 100 percent krútiaceho momentu. Vpred dokáže poslať maximálne 50 percent.
Menej hmotnosti
Opatrenia na úpravu hmotnotnosti orezali 47 kg v porovnaní s DBX707. DBX S je prvým SUV modelom vôbec, ktorý môže stáť na horčíkových diskoch kolies. Horčík je nielen mimoriadne pevný, ale výrazne ľahší než titán, či hliník. Auto má v základnej výbave 23 palcové kované disky kolies.
Využitie horčíkovej zliatiny znamená, že neodpružená hmotnosť klesne o masívnych 19 kg pri rovnakom rozmere kolies. Ďalších 18 kg Aston ušetril vďaka využitiu príplatkovej strechy z karbónu.
Porsche má nový rekord. Nová 911 GT3 je najrýchlejšie auto s manuálnou prevodovkou - VIDEO, FOTO
V prípade horčíkových kolies strecha automaticky nemá strešné lyžiny, jej celková hmotnosť je potom ešte nižšia. Topomáha autu vylepšiť aj umiestnenie ťažiska, keďže kilogramy klesajú z najvyššieho miesta automobilu.
V štandardnej výbave nájdete karbón-keramické brzdy s priemerom kotúčov vpredu 420 mm a vzadu 390 mm.

Doplnky odľahčia auto i peňaženku
Karbón nájdete aj v doplnkovej výbave a práve doplnková výbava je pre model kľúčová, keďže väčšina vizuálnych a hmotnostných úprav nie je v štandarde. Napríklad karbónové spätné zrkadlá, bočné lišty a spodné prahy. Keď už sme začali s výbavou, poďme ďalej.
Interiér je štandardne obdarený označeniami písmenom S a šípovitým vzorom na sedadlách. V prípade karbónovej strechy sa rozšíri aj na čalúnenie strechy. Štandardom sú sedadlá v látke Alcantara v kombinácii s kožou, no koža môže v prípade záujmu umelé vlákno kompletne nahradiť.
Veľkou zmenou v aute je nový infotainment sľubujúci vyššiu prepojenosť s okolitým svetom a zariadeniami užívateľa. Štandardná audiosústava ponúkne 14 reproduktorov a výkon 800 W, no príplatkový Bowers a Wilkins výkon zdvojnásobia. Počet reprákov môže stúpnuť na 23.

DBX S zvonku odlíšite od stáda vďaka písmenkám S rozmiestneným po karosérii, taktiež vďaka úplne čiernej mriežke chladiča i vďaka novému prednému spoileru a difúzoru. Maska môže mať voštinový vzor. Áno. Za príplatok. Tie isté slová – spoiler a difúzor sa opakujú pri výpočte úprav aj vzadu.
Zboku sa treba zamerať na prahy – tie sú nové. Nové sú aj štyri koncovky výfukov usporiadané vertikálne a nové sú aj možnosti kombinácií farieb v spodnej časti karosérie. Aston Martin už otvoril objednávky, prvé autá by mali na náš trh prísť koncom roka.
Cena nie je oficiálna, no informovaný odhad hovorí o štarte niekde v oblasti 265-tisíc eur. Cena modelu Urus začína niekde okolo 210-tisíc eur, no zabúdať netreba, že DBX S je príplatkový model. Purosangue štartuje niekde na úrovni 380-tisíc eur.