Audi A1 s výkonom 500 koní

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Audi A1 Clubsport
Foto: Audi

BRATISLAVA 1. júna (WEBNOVINY) – Koncept Audi A1 Clubsport sa predstaví na Wörtherseetour 2011. Ide už o 30 ročník zrazu priaznivcov automobilov koncernu Volkswagen. Akcia s výrazným tuningovým podtónom sa každoročne organizuje v meste Reifnitz na brehu jazera Wörthersee. Zraz začína dnes a končí 4. júna.

Najväčším lákadlom automobilky Audi na tomto podujatí bude už spomínané Audi A1 Clubsport. Poháňa ho 2,5-litrový radový päťvalec, ktorý produkuje až 370 kW (503 k) a 660 Nm. Ide o rovnaký agregát, ktorý môžete nájsť aj pod kapotami modelov TT RS alebo RS 3 Sportback. V týchto autách však motor produkuje „iba“ 250 kW (340 k) a 450 Nm. Tak výrazný nárast výkonu dosiahli konštruktéri najmä zvýšením plniaceho tlaku turbodúchadla, použitím väčšieho medzichladiča a použitím športového výfukového potrubia, ktoré je vyvedené na bok pred ľavé zadné koleso.

Obrovská sila motora je prenášaná cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku a medzinápravovú spojku Haldex na všetky štyri kolesá. Tie obúvajú pneumatiky rozmerov 255/30 R19. Za diskami pripomínajúcimi turbínu sa vpredu schovávajú karbón-keramické brzdové kotúče so šesťpiestikovými brzdovými strmeňmi. Vzadu sú klasické oceľové kotúče.

Audi A1 Clubsport
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi A1 Clubsport
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi A1 Clubsport
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi A1 Clubsport
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi A1 Clubsport
Foto: Audi

Foto: Audi

Z interiéru boli vyhodené zadné sedadlá a na ich miesto prišla výstuha. Priestor je tiež prispôsobený na odloženie prílb. Pod podlahou batožinového priestoru je skrytá odľahčená batéria. Vpredu nájdete škrupinové sedadlá s červenými štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, ktoré pochádzajú s Audi R8 GT. S rádiom v takto nekompromisnom aute nerátajte. Na jeho mieste nájdete tri „budíky“, ktoré vás informujú o tlaku turbodúchadla, teplote oleja a napätí v batérii.

Potom, čo si Audi A1 zabehlo do „fitka“, pri hmotnosti 1 390 kg zvláda šprint na stovku za neuveriteľných 3,7 sekundy. Rýchlosťou 200 km/h je schopné uháňať už 10,9 sekundy po štarte. Pri rýchlosti 250 km/h ho však v rozlete zastaví obmedzovač.

Najdôležitejšia správa na záver – Audi ani omylom nezvažuje výrobu tohto monštra. Myslím, že to bolo ale celkom predvídateľné. Konštruktéri automobilky Audi proste iba chceli všetkým tuningovým fanatikom pri Wörthersee ukázať, že aj oni „to“ vedia. Koho však tento koncept navnadil, môže sa tešiť na Audi S1, ktoré by malo prísť už čoskoro.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Audi