BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) – Krásne kupé s označením A5 predstavila ingolstadtská automobilka iba v roku 2008. Iba minulý rok dorazila otvorená verzia tohto modelu a „štvordverové kupé“ s prívlastkom Sportback. Faceliftom prechádzajú všetky tri karosárske verzie súčasne. Objednávať sa budú dať od septembra. Prvé modernizovanú kúsky dorazia k predajcom v decembri.
A čoho sa tá modernizácia týka? Audi mierne prepracovalo vzhľad modelov A5 a S5. Znamená to, že autá dostali pozmenené nárazníky, upravená mriežku chladiča, nový dizajn zadných svetiel a tie predné dostali „zvlnený“ pás LED diód, presne podľa diktátu najnovších modelov značky Audi. K zmenám došlo aj v interiéri. Na výber sú volanty s novým dizajnom a nový tvar má aj radiaca páka automatických prevodoviek. Samozrejmosťou sú nové poťahy a dekoračná materiály. Prepracovaný bol aj multifunkčný ovládací systém MMI. Novinkou je tiež fakt, že verzia Sportback už môže byť za príplatok aj päťmiestna. K drobným zmenám došlo aj na podvozku. Upravené boli tlmiče a zavesenie zadných kolies, aby bolo auto ešte ovládateľnejšie a komfortnejšie. Prepracovaný bol aj elektrický posilňovač riadenia.
Prepracované motory
Podstatnejšie zmeny sa však udiali pod kapotou. Všetky motory majú ponovom priame vstrekovanie paliva do valcov, prepĺňanie, systém start/stop a systém rekuperácie energie pri brzdení. Nové motory sú priemerne o 11% úspornejšie.
Základný benzínový motor 1.8 TFSI má výkon 125 kW (170 k) a disponuje krútiacim momentom 320 Nm. Na 100 km kombinovanej prevádzky spotrebuje 5,7 litra naturalu. Silnejšou alternatívou je motor 2.0 TFSI. Jeho výkon 155 kW (211 k) ostal nezmenený. Novinkou je vidlicový šesťvalec 3.0 TFSI prepĺňaný kompresorom. Ten vo verzii A5 produkuje 200 kW (272 k).
Základnou dieselovou motorizáciou je „klasika“ 2.0 TDI s výkonom 130 kW (177 k), ktorá v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje iba 4,7 litra nafty na 100 km. K dispozícii sú ďalej dve verzie vidlicového šesťvalca 3.0 TDI. Tá slabšia je kombinovaná s bezstupňovou automatickou prevodovkou Multitronic a produkuje 150 kW (204 k). Na 100 km jej pritom postačí necelých 5 litrov nafty. Silnejšia verzia, ktorá disponuje výkonom 180 kW (245 k), je kombinovaná so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-tronic.
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Audi S5
Po vzore novšieho kabrioletu a štvordverovej verzie Sportback dostane aj Audi S5 vo verzii kupé trojlitrový kompresorom preplňovaný šesťvalec s výkonom 245 kW (333 k), ktorý má síce menej charakteru ako doteraz používaný 4,2-litrový osemvalec, no s kombinovanou spotrebou 8,1 litra benzínu na 100 km je až o 20% úspornejší. Audi S5 pritom dokáže na stovku rozbehnúť za pôsobivých 4,9 sekundy.