BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) – Pamätáte sa na Audi A6 Hybrid? Písali sme o ňom v tomto článku. Áno? Tak potom viete všetko aj o hybridnom Audi A8. Používa totiž tú istú techniku – dvojlitrový turbodúchadlom preplňaný štvorvalec TFSI s výkonom 155 kW (211 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Ten spolupracuje s elektromotorom, ktorý produkuje 40 kW (54 k) a 210 Nm. Systémový výkon pohonnej sústavy tak predstavuje 180 kW (245 k) a 480 Nm. Ani veľké Audi A8 by však týmto pohonom nemalo spotrebovať viac ako 6,4 litra benzínu na 100 km v kombinovanom cykle.
Permanentne budený synchrónny elektromotor prstencového tvaru nahrádza hydrodynamický menič krútiaceho momentu modifikovanej 8-stupňovej automatickej prevodovky Tiptronic. Lamelová spojka v olejovom kúpeli spája alebo oddeľuje elektromotor a spaľovací motor. Poháňané sú kolesá prednej nápravy.
Aj keď je Audi A8 Hybrid úsporné, na stovku zrýchľuje za celkom slušných 7,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h. Do rýchlosti 100 km/h pritom dokáže jazdiť výlučne na elektrický pohon. Pri konštantnej rýchlosti 60 km/h má však na elektrický pohon dojazd iba tri kilometre.
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Zvonku sa dá Audi A8 Hybrid rozoznať podľa desaťlúčových diskov kolies z ľahkej zliatiny s dizajnom pripomínajúcim lopatky turbíny. Štandardne majú priemer 18-palcov, za príplatok sú k dispozícii aj 19-palcové disky kolies. Na karosérii sú nápisy „hybrid“, ako exkluzívny lak karosérie je vyhradený odtieň Arktissilber Metallic. Súčasťou sériového vybavenia je trojzónová automatická klimatizácia, predné reflektory zo svietiacich diód LED a audiosystém Bose.
Hybridná vlajková loď automobilky Audi sa začne vyrábať už na budúci rok. Ceny teda zatiaľ nepoznáme. Ak by vás však podrobnejšie zaujímal hybridný pohon auta, viac sa o ňom dočítate v článku o Audi A6 Hybrid, kde sme techniku rozoberali podrobnejšie.