BRATISLAVA 15. februára (WEBNOVINY) – Audi do Ženevy privezie okrem iného aj vrcholnú verziu modelu A4. Audi RS4 opäť začína svoj život ako kombi. U Audi je to už taký zvyk. Pri pohľade na toto nabrúsené auto však bude ihneď každému jasné, že sa zrejme nepozerá na obyčajnú A4-ku Avant 2.0 TDI. RS4-ka dostala pochopiteľne unikátne nárazníky. V tom zadnom nájdeme difúzor a dve obrovské koncovky výfuku. Auto zdobia detaily z matného hliníka. Nechýba ani väčší spojler, ktorý má zvyšovať prítlak zadnej nápravy.
Čierno čierny interiér
Športovo ladenému interiéru dominuje čierna farba. Štandardom je karbónový obklad, no za príplatok je možné objednať si aj čierny klavírny lak, hliník, brúsený matný hliník, či dokonca tkaninu vyrobenú z vlákien ušľachtilej ocele.
Športové elektricky ovládané sedadlá s integrovanou opierkou hlavy sú štandardne vyhrievané a čalúnené kombináciou kože a alcantary. V ponuke príplatkovej výbavy sú však aj ešte športovejšie škrupinové sedadlá, alebo luxusnejšie sedadlá aj s odvetrávaním.
Atmosférický osemvalec pod kapotou
Vrcholná verzia modelového radu A4 dostala poctivý motor. Ide o vysokootáčkomvý vidlicový osemvalec s atmosférickým plnením. Motor z objemu 4,2 litra produkuje 331 kW (450 k) pri 8250 ot./min. Konštruktérom sa teda podarilo dosiahnuť veľmi slušný litrový výkon – až 108 koní na liter.
Maximum krútiaceho momentu s hodnotou 430 Nm je k dispozícii v rozmedzí od 4000 do 6000 ot./min. Skvelý motor s krytmi hláv lakovanými červenou farbou, ktorý sa ručne montuje v maďarskom Györi, rozbehne toto kombi s maximálnou prepravnou kapacitou 1430 litrov na stovku za neuveriteľných 4,7 sekundy. Obmedzovač je štandardne nastavený na 250 km/h, no za príplatok vám ho posunú na 280 km/h. Kombinovaná spotreba benzínu by pritom nemala presiahnuť 11 litrov na 100 km.
Sila motora sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky S tronic, ktorej nechýba funkcia Launch Control pre optimálne rozjazdy. Pohon quattro v tomto prípade zahŕňa samosvorný medzinápravový diferenciál. Tento kompaktný a ľahký diferenciál funguje na mechanickom princípe a na prednú nápravu vie poslať až 70% krútiaceho momentu. Na zadok vie presunúť aj 85%. Štandardne je však krútiaci moment distribuovaný v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Za príplatok je možné objednať si samosvorný diferenciál aj na zadnú nápravu.
Prepracovaný podvozok aj riadenie
Podvozok Audi RS4 Avant je o 20 mm bližšie k zemi, ako je to v prípade štandardnej A4-ky Avant. Tiež je kompletne zakrytý kvôli lepšej aerodynamike. Kryty sú navyše tvarované tak, aby prúd vzduchu ochladzoval prevodovku a predné brzdové kotúče. Tie sú štandardne oceľové, no kvôli lepšiemu chladeniu sú perforované a ich okraj má vlnovitý tvar. Majú priemer 365 mm a osem piestikov. Strmene sú lakované čiernou farbou. Za príplatok sú aj karbón-keramické kotúče s priemerom 380 mm a šiestimi piestikmi. V tom prípade sú strmene lakované sivou farbou. Audi RS4 Avant štandardne jazdí na kolesách s rozmermi 265/35 R19, no za príplatok sú k dispozícii aj tri ďalšie vzory kolies s priemerom 20 palcov.
Audi RS4 Avant má hrebeňové riadenie s elektromechanickým posilňovačom, ktorého účinok je variabilný. K dispozícii je však aj „dynamické riadenie“. Pomocou prídavného prevodu mení svoj celkový prevodový pomer podľa rýchlosti jazdy takmer o 100% a v hraničnej situácii pri prejazde zákrutou samočinne malými impulzmi v opačnom smere stabilizuje vozidlo, čím sa zlepšuje stabilita a ovládateľnosť.
Štandardne dodávaný je tiež systém Audi Drive Select. Pomocou neho si vodič dokáže meniť charakteristiku riadenia, prevodovky a odozvy plynového pedálu v troch úrovniach – Comfort, Auto a Dynamic. V dynamickom režime sa otvára aj klapka výfuku, ktorý je o čosi hlasnejší a pri podradzovaní je možné vychutnať si vďaka tomu hlasné efektné medziplyny. Za príplatok je k dispozícii aj hlasnejší výfuk. Audi Drive Select však štandardne nezahŕňa zmenu charakteristiky tlmičov. Za adaptívny podvozok s magnetickými tlmičmi tiež treba priplácať.
Ako už bolo povedané, Audi RS4 bude mať svetovú výstavnú premiéru už o tri týždne na autosalóne v Ženeve. Predaj odštartuje v jeseni. Ceny zatiaľ nepoznáme.