BRATISLAVA 23. apríla (WEBNOVINY) – Konštruktéri automobilky Audi vyvinuli skvelý motor. Štvorlitrový benzínový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel má obrovský potenciál. Okrem tohto, že si tento motor našiel cestu aj do Bentely Continental GT, poháňa aj športovú verziu vlajkovej lode automobilky – model S8. Mali sme to šťastie zúčastniť sa medzinárodnej prezentácie tohto úžasného auta, a tak s týmto novým motorom od Audi už máme aj osobnú skúsenosť. Článok nájdete tu. Rovnaký motor však Audi umiestnilo aj do modelov S6 a S7, takže sa je na čo tešiť.
Nový vidlicový osemvalec doteraz existoval v dvoch výkonových verziách. Bentley má slabšiu verziu s výkonom 373 kW (507 k) a Audi S8 má ešte o 10 kW navyše, teda 383 kW (520 k). V Audi sa rozhodli, že rovnaký motor dostane aj Audi S6 a Audi S7, no nie s rovnakým výkonom. Hierarchia musí byť zachovaná a Audi S8 by malo stáť na vrchole. Navyše je dosť možné, že si výrobca ešte necháva priestor pre modely RS6 a RS7. Každopádne, tento štvorlitrový osemvalec s dvomi turbami je v modeloch S6 a S7 vyladený na 309 kW (420 k), čo je stále poriadna porcia výkonu. Motor navyše produkuje 550 Nm krútiaceho momentu, ktorý je k dispozícii už od 1500 ot./min.
Nie len že je tento motor výkonný a úžasne pružný, ale na pomery športových verzií luxusných limuzín je aj veľmi úsporný. Na 100 km si vystačí s menej ako desiatimi litrami benzínu (Audi S6 a S7 – 9,6 l/100 km, kombi S6 Avant – 9,7 l/100 km). Vďačí za to okrem iného aj systému „Cylinder on demand“, ktorý vypína štyri valce v situáciách, kedy motor beží pod nízkym až stredným zaťažením. Vtedy nastupuje na scénu systém Active Nosie Control (ANC), podobne ako v Audi S8, ktorý potláča neželané zvuky súvisiace s chodom motora na štyri valce. Modely S6 a S7 prebrali od Audi S8 nie len systém ANC, ale aj aktívne silentbloky. O týchto zázrakoch si môžete tiež prečítať v predošlom článku.
Napriek tomu, že hmotnosť týchto áut sa pohybuje okolo dvoch ton, na stovku dokáže Audi S6 vystreliť za superšportových 4,6 sekundy. Kombi S6 Avant a Audi S7 trvá šprint na stovku o jednu desatinu sekundy dlhšie.
Pre modely S6 a S7 je štandardne dodávaná sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Výkon prechádza z motora cez automatickú prevodovku na všetky štyri kolesá. Permanentný pohon všetkých štyroch kolies môže byť na želanie doplnený aktívnym športovým diferenciálom na zadnej náprave.
K štandardnej výbave patrí aj tvrdšie vyladené pneumatické pruženie so zníženou svetlou výškou. Základné kolesá majú priemer 19 palcov, no na želanie je možné objednať si disky s priemerom 20 a aj 21 palcov. Veľké kolesá sú však iba jedným z mnohých prvkov, ktorými sa športové verzie s označením S líšia od tých ostatných. Samozrejmosťou sú úplne iné nárazníky, ktoré dodávajú týmto modelom agresívny vzhľad, ale súčasťou štandardnej výbavy sú napríklad aj bi-xenónové svetlomety s LED diódami na denné svietenie. Technológiu LED využívajú aj zadné svetlá. Typickým odlišovacím prvkom sú tiež hliníkové spätné zrkadlá.
Interiér je kompletne čierny, pozadie prístrojov je sivé, ručičky biele. Čierny interiér zdobí hliník. Športové sedadlá sú samozrejmosťou. Audi S6 a S7 sa začne predávať v lete. Ceny zatiaľ neboli zverejnené.