BRATISLAVA 13. februára (WEBNOVINY) – Ingolstadtská automobilka Audi predvedie v Ženeve vrcholnú verziu modelu TT. Doteraz najsilnejšie Audi TT RS poslali do posilňovne, aby zo svojho turbodúchadlom prepĺňaného päťvalca dostalo ešte o čosi vyšší výkon. Podarilo sa. Výkon narástol o 20 koní na výsledných 265 kW (360 k). O 15 Nm poskočil aj krútiaci moment, takže posilnené Audi TT RS produkuje až 465 Nm.
V reči čísel to znamená, že na stovku vie toto malé autíčko s hmotnosťou 1450 kg vystreliť iba za 4,1 sekundy, čo už je naozaj revír áut ako Porsche. Toto je však najlepší čas, ktorý dosahuje verzia kupé so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-tronic. Za tú sa pripláca 2150 €. Štandardne sa totiž sila motora prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Auto s manuálom je ale o dve desatiny sekundy pomalšie. Ak preferujete jazdu s vetrom vo vlasoch, roadster je v zrýchľovaní z nuly na stovku o ďalšie dve desatiny sekundy pomalší.
Na to, že ide o skutočne špeciálnu verziu modelu TT bude auto upozorňovať aj niekoľkými originálnymi dizajnovými prvkami. Audi TT RS Plus jazdí na 19-palcových diskoch kolies čiernej farby s červenými detailmi po obvode. Koncovky výfuku sú lakované čiernou farbou, kryty spätných zrkadiel sú z karbónu. Agresívnejšie tvarované nárazníky a pevný zadný spojler má aj verzia RS. V interiéri vás na to, že sedíte vo verzii RS Plus upozorní napríklad aj nápis na radiacej páke.
Audi TT RS Plus sa začne vyrábať v apríli. Výroba bude pochopiteľne prebiehať tam, kde sa vyrábajú aj všetky ostatné verzie modelu TT, a to v neďalekom maďarskom Gyori. Vyrába sa tu aj Audi A3 Cabriolet. Ceny zatiaľ ešte nepoznáme, no na nemeckom trhu budú začínať na úrovni 60 650 €. Roadster bude o takmer 3000 € drahší.