Na trhu ojazdených áut sa stále nachádzajú desiatky modelov, ktorých výroba už dávno skončila. Niektoré bestsellery z minulých rokov pritom ani nedostali adekvátnych nástupcov, iné sa transformovali do úplne iných karosérií.
Veľa z nich už ale vo výrobe skončilo pre prísne emisné predpisy. Dnes ich preto zákazník zoženie iba v autobazároch. Ako upozorňujú odborníci z AAA Auto, aj pri ich kúpe treba byť ostražití.
Miznú aj malé mestské autá
Tento problém sa týka viacerých viacúčelových rodinných vozidiel, ale v mnohých prípadoch aj ich nástupníckych SUV či veľkých offroadov. Z európskeho trhu sa vytratili aj mnohé veľké kombíky.
Za trištvrte roka si Slováci spoza hraníc doviezli viac ako 47-tisíc prevažne ojazdených áut
Miznú však tiež malé mestské autá, ktorých výroba je pre automobilky príliš nákladná. Tentoraz pritom nie pre emisie, ale pre drahé technológie, ktorých zavedenie požaduje európska legislatíva.
Ponuková paleta sa zužuje
Ako pritom konštatuje spoločný generálny riaditeľ AURES Holdings, ktorá prevádzkuje medzinárodnú sieť autocentier AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, Petr Vaněček, ponuková paleta sa teda výrazne zužuje.
Elektromobily sú veľkým lákadlom mladých ľudí, tí si ich však nemôžu dovoliť
„Automobilky orezávajú okrajové modely, ktoré však masovej produkcii dodávali atraktivitu a šťavu,“ zhodnotil.
Zoznam zaniknutých vozidiel je dlhý, aktuálne ich tak zákazník nájde iba v autobazároch. Ich ceny sú výrazne priaznivejšie ako pri nových, aj v tomto prípade však platí, že vyberať treba starostlivo.
AURES Holdings prevádzkuje sieť pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Maďarsku a Nemecku. Za dobu svojej existencie obslúžila už vyše 3,1 milióna zákazníkov. Skupina je so 100-tisíc predaných vozidiel ročne najväčším predajcom ojazdených automobilov v strednej Európe. Predáva aj zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Na západných trhoch pôsobí prostredníctvom spoločnosti Driverama.