BRATISLAVA 12. decembra (WEBNOVINY) – Bentley, výrobca superluxusných a výkonných automobilov, je už dlho kritizovaný európskymi byrokratickými úradníkmi za vysokú spotrebu a neohľaduplnosť k životnému prostrediu. Zhruba pred tromi rokmi to už zrejme predstaviteľov automobilky začalo otravovať, vyhľadali si v slovníku pojmy ako „úsporný“, „ekonomický“, „životné prostredie“ a „emisie CO2“, oboznámili sa s ich významom a rozhodli sa konať. Zaviazali sa totiž, že do roku 2012 znížia emisie svojich modelov až o 40 %. Čuduj sa svete, podarilo sa. Na januárový autosalón v Detroite je ohlásená svetová premiéra modelu Continental GT s osemvalcom pod kapotou.
Ešte nepoznáme presné čísla, no osemvalec je údajne presne o 40% úpornejší a zároveň produkuje menej oxidu uhličitého, ako doteraz používaný dvanásťvalec. Pochopiteľne, šesťlitrový dvanásťvalec ostáva v ponuke. V Bentley predsa nemôžu riskovať, že ich zákazníci zvyknutí na vyšší štandard sa uspokoja s „iba“ ôsmimi valcami. Treba ísť na to postupne. Mohlo by sa dokonca stať, že niektorý z anglických lordov, ktorého rodina využíva automobily s okrídleným „B“ v logu už niekoľko desaťročí, by dal nové auto reklamovať. Na reklamačnom formulári by v kolónke „Popis závady“ stálo: „Chýbajú štyri valce“.
Každopádne, štvorlitrový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel sa za svoje výkony hanbiť rozhodne nemusí. So svojimi 660 Nm krútiaceho momentu, ktoré sú dostupné už od 1700 do 5000 ot./min. je to motor s dostatočne silným ťahom typickým pre modely tejto anglickej automobilky. Krútiaci moment sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.
Na zahodenie rozhodne nie je ani výkon motora – 373 kW (507 k). Ide o agregát, ktorý má svoj pôvod v najnovšom Audi S8. To sme už mali možnosť vyskúšať si a ako si môžete prečítať v tomto článku, výkon je to posledné, čo by autu chýbalo. V Bentley je pritom motor vyladený na ešte vyšší výkon. Vďaka tomu dokáže na stovku vystreliť za menej ako päť sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť vyše 290 km/h.
Výrobca zatiaľ neudáva údaje o spotrebe paliva, no s ľahkou nohou na plyne by sa malo dať na jednu nádrž spraviť aj 800 km. V tejto triede je to naozaj dobrý dojazd. Na nižšej spotrebe má veľký podiel priamy vstrek benzínu do valcov, ale najmä odpájanie štyroch valcov pri nízkom zaťažení motora.
Osemvalcové modely budú od tých klasických dvanásťvalcových rozlíšené aj vizuálne. Prednú časť bude zdobiť čierna maska chladiča s chrómovanou lištou v strede a nárazník s tromi otvormi vyplnenými čiernym pletivom. Logá automobilky na aute budú mať červený podklad. Zozadu sa bude dať rozpoznať osemvalcová verzia podľa iného tvaru výfukov.