BRATISLAVA 7. februára (WEBNOVINY) – Po vzore väčšieho príbuzného, BMW 5 GT, po klasickom „trojkovom“ sedane a kombi s označením Touring prichádza na scénu BMW 3 GT s kódovým označením F34. Podľa automobilky BMW má spájať dynamiku sedanu s praktickosťou kombi, pričom celé je to údajne zabalené do atraktívnej karosérie pripomínajúcej kupé.
Vzhľadom na to, že v BMW ozaj vedia ako urobiť krásne kupé, je toto tvrdenie trochu prekvapujúce. Áno, BMW 3 GT má bezrámové dvere a klesajúcu líniu strechy. Zabudli však dodať, že línia strechy začína klesať z výšky druhého poschodia.
Na pol cesty k „Päťke“
BMW však tomuto konceptu verí. Prečo? No lebo BMW 3 GT je akýmsi medzistupňom medzi BMW radu 3 a BMW radu 5. Je dlhé 4824 mm, široké 1828 mm a vysoké 1508 mm, čo znamená, že oproti BMW radu 3 Touring je až o 20 centimetrov dlhšie, 1,7 centimetra širšie a o poriadnych 8 centimetrov vyššie. Sedenie sa preto mohlo posunúť o 59 mm vyššie. Narástol dokonca aj rázvor osí kolies. S dĺžkou 2920 mm prekonáva rázvor „trojkového kombíka“ až o 11 centimetrov, pričom nárast priestoru pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách je čistých 7 centimetrov. Vzadu je vďaka tomu údajne ešte o trochu viac miesta ako v „päťkovom“ sedane.
Aj keď to tak možno nevyzerá, BMW 3 GT má ešte väčší batožinový priestor ako BMW radu 3 Touring. S objemom 520 litrov ho prekonáva o 25 litrov. Sedadlá sú delené v pomere 40:20:40, čo je pre BMW typické. Po ich sklopení vzniká priestor s objemom 1600 litrov a rovnou podlahou. Elektrické ovládanie veka batožinového priestoru je súčasťou už aj základnej výbavy, podobne ako je to pri „trojkovom“ kombi. Veko batožinového priestoru je dvojité – otvoriť sa dá buď s oknom, alebo bez neho, podobne ako napríklad na Škode Superb.
Známe motory, známe výbavy
Konštruktéri BMW sa nezaprú. Aj v tomto prípade sa im podarilo rozložiť hmotnosť medzi nápravy v ideálnom pomere 50:50. Pod kapotou nájdete známu techniku. Zo začiatku predaja bude k dispozícii päť motorov, tri benzínové (320i, 328i a 335i) a dva naftové (318d a 320d). Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, za príplatok je k dispozícii osemstupňový automat.
Použiť termín „stupeň výbavy“ pri automobiloch značky BMW by bolo trochu nepresné. Všetky autá majú totiž iba jednu výbavu – základnú. Autá so silnejšími motormi sú vybavené lepšie, tie so slabšími skromnejšie, no v zásade platí, že v aute budete mať všetko to, za čo si priplatíte.
Aj v prípade verzie 3 GT však budú v ponuke dizajnové línie Sport, Modern a Luxury. Tie umožňujú odlíšiť si auto takým dizajnovým balíkom, ktorý najviac vyhovuje požiadavkám zákazníka. Od júla bude k dispozícii aj balík M Sport, ktorý bude mať štandardne adaptívny podvozok so svetlou výškou zníženou o 10 mm.
Ceny a predaj
BMW 3 GT bude mať svetovú výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Do predaja by sa však mohlo dostať už koncom jari. Ceny samozrejme zatiaľ nepoznáme, no hovorí sa o sume 1800 eur, ktorú bude treba zaplatiť navyše v porovnaní s BMW radu 3 Touring s rovnakým motorom.