BRATISLAVA 6. decembra (WEBNOVINY) – V podstate áno, pretože BMW radu 4 nie je vlastne ničím iným ako BMW radu 3 kupé. A tie boli vždy skvelé. BMW iba našlo ďalšiu cestu na to, ako imaginárne zvýšiť hodnotu produktu. Čím vyššie číslo na začiatku trojčíslia označujúceho konkrétny typ modelového spektra BMW, tým vyššia cena.
Podľa vzoru 6
BMW radu 4 síce vznikne teraz iba prvýkrát v histórii automobilky, no podobnú hru hrá BMW aj o segment vyššie. Dalo by sa povedať, že dnešné BMW radu 6 je kupé verzia BMW radu 5. No a to isté bude aj BMW 4. Najprv príde ako kupé, potom ako kabriolet a je dosť možné, že sa dočkáme aj štvordverového kupé po vzore BMW radu 6 GranCoupé.
BMW radu 4 stojí na rovnakom podvozku, ako nové BMW radu 3 s kódovým označením F30. Identická je dokonca aj dĺžka rázvoru osí kolies, mierne pozmenené sú rozmery dvojdverovej karosérie. Tá je paradoxne o 17 mm dlhšia, ako v prípade sedanu radu 3. Auto je tiež mierne širšie (+15 mm), ale až o 67 mm nižšie.
Viac až v januári
BMW radu 4 bude mať svetovú výstavnú premiéru v januári na autosalóne v Detroite. BMW však vystaví iba koncept tohto modelu, nie jeho sériovú verziu. Je teda otázne, či sa už na budúci mesiac dozvieme niečo o podvozku či o motoroch.
Je ale vysoko pravdepodobné, že motory bude do istej miery „štvorkový rad“ zdieľať s tým „trojkovým“. Čo sa týka vzhľadu, odmyslite si vyzývavé nárazníky, svetlá, možno spätné zrkadlá a 20-palcové disky kolies a pred očami máte sériové BMW radu 4.