BRATISLAVA 11. februára (WEBNOVINY) – Chevrolet Camaro ZL1 je najvýkonnejším Camarom v celej histórii modelu. Tá sa začala písať už v roku 1967. Pomenovanie dostala vrcholná verzia po najsilnejšej verzii prvej generácie modelu. Písal sa rok 1969 a v Chevrolete implantovali 69 pretekárskych motorov ZL1 pod kapoty modelov Camaro. Išlo o sedemlitrový osemvalec, ktorý dosahoval výkon až 321 kW (436 k) pri 5 200 ot./min. a krútiaci moment 610 Nm pri 4 400 ot./min.. Dnešné Camaro je pochopiteľne silnejšie, no na tú dobu to boli neuveriteľné čísla.
Nové Camaro ZL1 je tak isto poháňané celohliníkovým osemvalcom. Je však menší a prepĺňaný kompresorom. Z objemu 6,2 litra produkuje 410 kW (557 k) pri 6 100 ot./min. a až 745 Nm pri 3 800 ot./min. Kvôli masívnemu krútiacemu momentu muselo byť upravené celé pohonné ústrojenstvo. Jeho súčasťou je šesťstupňová manuálna prevodovka Tremec TR-6060 so skrátenými dráhami radenia a nechýba ani samosvorný diferenciál.
Chevrolet Camaro ZL1 má adaptívne tlmiče Magnetic Ride Control. Tie pomocou senzorov vnímajú povrch vozovky a prispôsobujú mu charakter tlmenia. Vodič má však možnosť nastaviť si dva predvolené režimy. Komfortnejší Tour a tvrdší Sport. O spomaľovanie sa starajú brzdy značky Brembo.

Foto: Chevrolet

Foto: Chevrolet

Foto: Chevrolet

Foto: Chevrolet
A ako zistíte, že sa pozeráte na najsilnejšie Camaro v histórii modelu? Oproti „bežnému“ Camaru má verzia ZL1 iný predný aj zadný nárazník. Nová je aj kapota. Je z hliníka a jej stredná časť, v ktorej sú vetracie otvory, je z karbónu. Vzadu nájdete spojler a dve dvojité koncovky výfuku po stranách.
Ani interiér nezaostáva v originalite. Je čalúnený čiernou kožou, ktorá je prešívaná červenou niťou. Na opierkach sedadiel nájdete nápisy „ZL1“. Nechýba športovejší volant so sploštenou spodnou časťou a hliníkové pedále. Súčasťou výbavy je aj head-up displej, zadný parkovací asistent s kamerou a audio systém značky Boston Acoustic.
Už keď sme pri Camare, na záver prikladám jednu novú a celkom vydarenú reklamu na toto auto. Nie je to síce verzia ZL1, ale video stojí za to.
https://youtube.com/watch?v=TCaCNz0Vml8