Automobilka Leapmotor sa primárne venuje výrobe elektromobilov a čiastočne patrí pod krídla koncernu Stellantis. Za svojho importéra na Slovensko si preto vybrala spoločnosť, ktorá k nám dováža všetky značky koncernu. Je ním Emil Frey.
Emil Frey na našom trhu zastupuje značky Peugeot, Citroen, DS, Alfa Romeo, Jeep, Fiat a ďalšie. Nemožno sa preto čudovať, že rozvinutá sieť predajcov a servisov po celom Slovensku a aj veľké distribučné stredisko náhradných dielov pri Bratislave sú pre Leapmotor priam neodolateľným lákadlom.
Firma svojho času dokonca zvažovala, že na výrobu európskych derivátov svojich modelov bude využívať koncernový závod Stellantisu pri Trnave. Nakoniec však investíciu získal závod pri Zaragoze v Španielsku. Výrobu už spustil v poľskom závode koncernu, kde produkuje malé elektroautá. Lokálna výroba je pre čínsku značku dôležitá pre clá, ktoré platia na dovoz automobilov z Číny.
Na Slovensko s dvoma modelmi. V rýchlom slede pribudnú ďalšie
Leapmotor v tlačovej správe oznámil, s ktorými modelmi vstupuje na náš trh. Nie je žiadnym prekvapením, že úvod ponuky tvorí mestský elektromobil T03. Druhým v poradí je stredne veľké SUV C10. Ešte toho roku do ponuky vstúpi aj model B10. Počas nasledujúcich dvoch rokov prídu ďalšie tri autá. Jedným z nich by mohlo byť aj veľké elektrické SUV C16, športovo strihnuté SUV C11, či sedan B01.
Leapmotor je značka orientovaná na masy. Oficiálne vznikla v roku 2017. Kombinuje pokročilú technológiu s praktickými riešeniami a priestrannou kabínou vozidiel a zákazníkov na domácom čínskom trhu láka najmä na extrémne nízke ceny – vzhľadom na ponúknutú protihodnotu.

Škoda predstavila vynovené športové modely Enyaq RS a RS Coupe netradične. Pri ľade - VIDEO, FOTO
Leapmotor rastie obrovským tempom. Môže za to aj nové partnerstvo automobilky s koncernom Stellantis. Taliansko-francúzsko-americký koncern kúpil v roku 2023 20 % podiel v Leapmotor za približne 1,5 miliardy eur. Výsledkom akvizície bolo vytvorenie spoločnosti Leapmotor International, ktorá sa stará o expanziu automobilky mimo domáci trh. Minuloročná produkcia značky bola takmer 300-tisíc áut.
Leapmotor sa môže pochváliť vlastnými komponentmi elektrického pohonu i využívaním pokročilej konštrukcie batérií s označením cell-to-chassis. Teda batériové články sú pevnou súčasťou podvozku – sú pevnostným prvkom. Výsledkom tohto prístupu je viac článkov v rovnakom priestore, zníženie hmotnosti a zvýšenie torznej tuhosti. Prvým autom využívajúcim túto technológiu je práve SUV C10.
C10
Model C10 je stredne veľké SUV s celkovou dĺžkou 4,74 metra, šírkou 1,9 metra, výškou 1,68 m a rázvorom 2,825 m. Aktuálne je v ponuke v troch verziách. Dve sú čisto elektrické a odlišujú sa najmä veľkosťou batérie, tretia využíva 1,5 litrový štvorvalec ako generátor. BEV verzie majú baterky s kapacitou 52,9 kWh a 69,9 kWh.
Obe majú výkon 218 koní vďaka zadnému elektromotoru. Krútiaci moment je 320 Nm. Dosť, aby C10 zrýchlilo z 0 na 100 km za 7,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 170 km/h. Dojazd verzie s väčšou baterkou na nabitie je podľa CLTC cyklu 530 km, presnejší WLTP uvádza 425 km. Batérie by mali mať chémiu LiFePo – lítium-železo-fosfát. Čo je stabilnejšia a trvácnejšia i lacnejšia chémia.

Jeep Compass Tretí prichádza: Viac elektrifikovaný, stále Jeep – VIDEO, FOTO
Model je postavený na novej platforme LEAP3.0. Disponuje najmodernejšími asistenčnými systémami a čipsetom s vysokým výkonom, ktorý umožňuje plynulé zobrazenie na veľkých displejoch infotainmentu a prístrojového štítu. Auto dostalo 5 hviezd v EuroNCAP nárazových skúškach.
C10 vo verzii REEV – teda elektromobil s predĺženým dojazdom ponúkne 950 km dojazdu v hybridnom móde a 145 km na elektrinu vďaka 28 kWh batérii. Tú je pritom možné nabíjať s výkonom DC až 65 kW. Takže na 80% ju nabijete za 18 minút (z 30%). Hybridná aj elektrické verzie sú vybavené funkciou V2L, ktoré umožňujú napájanie externých elektrických zariadení.
Na slovenský trh sa podľa prvých správ elektrická verzia s menšou batériou nedostane. Cena modelu C10 na nemeckom trhu začína na úrovni 37 500 eur. REEV verzia môže byť o málo drahšia.
T03 a B10
Model T03 je s dĺžkou 3,6 metra klasickým zástupcom segmentu A. Päťdverové elektrické vozidlo ponúkne bublinovú karosériu s prekvapivo veľkým priestorom pre cestujúcich. Dojazd na nabitie je 265 km. Elektromotor má výkon 95 k. Automobil je už staršieho dáta. Prvýkrát sa objavil v roku 2020.
Model B10 je naopak úplne najnovší a informácií o ňom je pomerne málo. Taktiež stojí na najnovšej platforme Leapmotor. Jeho dĺžka je 4,52 metra a očakávaná cena je niekde okolo 35-tisíc eur. Čo je tradične viac ako dvojnásobok v porovnaní s cenou, za ktorú sa auto predáva na domácom trhu.

Rodinný tank sa vracia? Volvo ohlásilo návrat modelu XC70 - VIDEO, FOTO
Tam štartujú základné verzie na cene necelých 14-tisíc eur (109-tisíc juanov), no predpokladom je, že tak ako pri C10, ani tu najlacnejšie verzie s najmenšou batériou nebudú k dispozícii.
Auto sa v EÚ postaví priamo proti Škode Elroq. Model by mal mať opäť najmodernejšiu techniku s veľkými displejmi a pokročilými asistenčnými systémami i s vysokorýchlostným nabíjaním a batériou s dojazdom cez 400 km.