Čínska automobilka Dongfeng už na slovenskom trhu nejaký rok pôsobí. Tento týždeň však novinárom zo Slovenska, Česka i Maďarska predstavila celkom iné zviera a zároveň ho oficiálne uviedla do stredu Európy.
Volá sa MHero 917 a ide o auto expresívnych prívlastkov. Najľahšie jeho zameranie a schopnosti ozrejmí slovné spojenie: čínsky Hummer.
Paremetre aj schopnosti sú mimoriadne
Kým však ani Hummer od GMC a ani podobne šialený Cybertruck od Tesly oficiálne na európsky kontinent prísť nemôžu, alebo nechcú, MHero tu je a rozhodne sa nedrží späť. Od spomenutých amerických vozidiel ho odlišuje množstvo prvkov, no v prvom rade je to karoséria.
Úplne nový Mercedes CLA sa exkluzívne ukázal na Slovensku. Mercedes vytiahol všetky tromfy - VIDEO, FOTO
Kým Cybertruck je a Hummer môže byť pickup, MHero 917 je päťmiestne SUV s veľkým kufrom. Dongfeng ponúka ako čisto elektrickú verziu, tak model s benzínovým predlžovačom dojazdu REV.
Parametre a schopnosti vozidla sú skutočne mimoriadne a aj preto ho importér uviedol na polygóne v Pachfurte, kde si odborná verejnosť mohla odskúšať možnosti vozidla na ceste i v náročnom teréne.
Obor, ktorého nechcete mať v spätnom zrkadle
MHero 917 má na dĺžku 4987 mm, na šírku 2080 mm, na výšku 1935 mm a rázvor je 2950 mm. Má základnú brodivosť 900 mm, svetlá výška je vďaka vzduchovému podvozku meniteľná v rozmedzí 230 mm až 335 mm. Stúpavosť je pritom 100%, stopercentná je aj uzávierka diferenciálov.
Keďže však má auto tri, respektíve štyri elektromotory určené pre samostatné kolesá a nápravy, ide o uzávierku softvérovú a počítanú medzi jednotlivými elektromotormi. Auto má natáčaciu zadnú nápravu, ktorá dokáže otočiť zadnými kolesami o 10,6 stupňa.
To pomáha výrazne zmenšiť polomer otáčania (5,1 metra) a zároveň autu dáva obdivuhodnú prejazdnosť v náročných situáciách. MHero 917 disponuje funkciou crab walk, teda pohybom do boku s plne vytočenými kolesami.
Elektrická verzia má štyri elektromotory, lítiovú batériu s kapacitou 142,7 kWh a v reálnej premávke dokáže odjazdiť 350 až 450 km v závislosti od dynamiky a náročnosti jazdy. Systémový výkon je 800 kW a systémový krútiaci moment 1400 Nm. To je dosť, aby s 3,3 tony hmotným offroadom elektromotory mykli na úrovni superšportových áut.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebieha za 3,6 sekundy. Extrémne výkonné sú tiež brzdy, ktoré tieto trojtonové tanky dokážu zastaviť doslova na pár metroch. Mimochodom, MHero má u nás výnimku, ktorá na ňom (aj vďaka silným brzdám a asistenčným systémom) umožňuje jazdiť držiteľom vodičského oprávnenia B aj keď jeho celková hmotnosť môže prekonať úroveň 4 ton.
BYD oficiálne vstupuje na slovenský trh. Zákazníkov chce nalákať na tri nové autá za priaznivé ceny - FOTO
Druhou verziou je tá REV, teda verzia, ktorá má pod prednou kapotou ešte doplnkový 1,5 litrový spaľovací motor. Kombinácia spaľovacieho motora slúžiaceho v polohe generátora so 65,9 kWh batériou umožňuje autu dojazd 200 km v EV móde a 1026 km v kombinovanom režime podľa priaznivého čínskeho meracieho cyklu CLTC.
V realite treba rátať so 700 až 850 km dojazdu na jednu 84 litrovú nádrž a doplna nabitú baterku. Systémový výkon je v tomto prípade 600 kW, čo znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h za stále úctyhodných 6 s.
Nocovanie nebude problém. Ani osvietenie celej lúky
Medzi ďalšie zaujímavé prvky auta je napríklad mód Security, v ktorom auto v prípade nocovania posádky vo vozidle sleduje perimeter vo vzdialenosti 5 metrov od vozidla a v prípade, že zaznamená narušiteľa, začne vrieskať a blikať všetkým, čo má k dispozícii.
Tento režim pritom na trhoch, kde je to dovolené vie zvýšiť až na 2 kilometre a to vďaka zabudovanému dronu v hodnote cca 12-tisíc dolárov, ktorý sa dokáže okrem iného vznášať nad vozidlom a sledovať aj pomocou termovízie okolie vozidla a v prípade nutnosti upozorniť posádku na narušiteľa.

Auto taktiež zvládne monitorovanie okolia vozidla pri jazde v teréne, má všetky potrebné asistenčné prvky, má trojicu displejov v kabíne s 12,3 palcovým digitálnym prístrojovým štítom, s 15,6 palcovým centrálnym displejom infotainmentu a 12,3 palcovým displejom spolujazdca.
Luxusný interiér je vyhotovený vo viacfarebných kožiach Nappa, o audio sa stará 16 reproduktorov Dynaudio Confidence, má Wi-fi hotspot, USB porty kam oko dohliadne a zástrčku na 220 V s výkonom do 2,2 kW.
Zákazníci si môžu zjednodušiť nastupovanie cez výsuvné nástupné lišty a môžu si tiež namontovať rampové osvetlenie na strešnom nosiči, ktoré má dosvit až 400 metrov.
Cenu ovplyvňuje aj clo
Výrobca poskytuje záruku 2+3 roky, alebo 100-tisíc km a 2+6 rokov alebo 160-tisíc km na batériu. Cena modelu BEV začína na úrovni 199-tisíc eur s DPH (162-tisíc bez dane). REV model je od 179-tisíc eur (146-tisíc bez DPH).
Model je zaťažený clom s výškou cez 30%, ktoré platí na všetky produkty značky Dongfeng v Európe (ceny majú clo už zarátané). Ak by ste nabrali dojem, že vozidlo sa na našom trhu nemá šancu ujať, mýlite sa.
Ešte pred oficiálnym uvedením Dongfeng predal prvých päť kusov koncovým zákazníkom. Nepochybne tieto autá neovládnu naše cesty, no určite sa s nimi aj u nás stretnete.
