BRATISLAVA 30. novembra (WEBNOVINY) – Nissan Leaf je elektromobil nižšej strednej triedy. Ak sa na neho lepšie zahľadíte, nájdete v ňom črty Nissanu Tiida. Ten by mal v budúcnosti aj nahradiť. Nissan nabral odvahu a prichádza ako jeden z prvých do najkonkurenčnejšieho segmentu C s elektromobilom. Nissan Leaf je poháňaný elektromotorom na striedavý prúd, ktorý dosahuje výkon 80 kW (109 k) a krútiaci moment 280 Nm. Na stovku zrýchľuje za 11,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 144 km/h. Nabíjanie z bežnej domácej elektrickej siete trvá 7 až 8 hodín. Energia Nissanu Leaf následne postačí iba na 160 km.
Doteraz sme sa na našej stránke tomuto autu podrobnejšie nevenovali. Dôvod bol prostý. Nikto o tomto aute nehovorí v súvislosti s príchodom na slovenský trh. A prečo? Lebo jeho predaj sa ešte iba v týchto dňoch spúšťa v domácom Japonsku a v USA. Vyspelejšie európske krajiny budú nasledovať budúci rok. Ak sa toto auto vôbec dostane do predaja aj k nám, možno sa tak stane koncom roka 2012.

Foto: Nissan

Foto: Nissan

Foto: Nissan

Foto: Nissan
Anketa Auto roka v Európe existuje od roku 1964 a riadi sa istými pravidlami. Každý člen poroty má k dispozícii 25 bodov, ktoré musí rozdeliť najmenej medzi päť zo siedmich finalistov. Jednému autu môže prideliť maximálne 10 bodov a svoje rozdelenie bodov musí aj odôvodniť. Porota je zložená z 59 členov z 23 európskych krajín. Slovensko svojho zástupcu nemá.

Ďalším pravidlom však je, že autá, ktoré môžu byť zaradené do ankety, sa musia začať predávať rok pred vyhlásením výsledkov ankety a to minimálne na piatich európskych trhoch. V dobe zverejnenia by z každého auta malo byť predaných minimálne 5000 kusov. Neviem akým zázrakom sa toto kritérium podarilo Nissanu Leaf splniť, alebo obísť. Žeby mali elektromobily nejakú výnimku?
Každopádne, Nissan Leaf získal v ankete 257 bodov a stal sa jej víťazom. Keďže sa však na Slovensku nepredáva, môžeme za víťaza považovať krásnu Alfu Romeo Giulietta, ktorá získala 248 bodov a skončila druhá. Tretie miesto obsadil Opel Meriva s počtom bodov 244. Štvrté miesto patrí Fordu C-MAX, ktorý získal 224 bodov. Na piatom mieste skončil Citroën DS3 / C3 s počtom bodov 175. Nepochopiteľne nízko (na šiestom mieste) skončilo geniálne Volvo S60 / V60, ktoré by si nepochybne zaslúžilo pódiové umiestnenie, no získalo iba 145 bodov. Zostavu finalistov uzatvára talentovaná Dacia Duster, ktorej porotcovia udelili 132 bodov.