MILÁNO 18. júla (WEBNOVINY) – Predaje nových áut v Európe v júni posilnili o 4,3 percenta na 1,23 milióna z úrovne 1,18 milióna v rovnakom mesiaci vlaňajška. Informovalo o tom vo štvrtok Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). K rastu prispelo zotavenie na juhu eurozóny, uvedenie nových modelov na trh, ako aj opatrenia predajcov na podporu dopytu po nových autách.
Značky zamerané na bežného zákazníka, akými sú Renault, Dacia, Seat, Škoda či Opel, rástli v júni výrazne silnejším tempom než výrobcovia prémiových modelov BMW a Audi. Predajcovia na piatich najväčších trhoch v regióne tiež zvyšovali príspevky na kúpu nových áut. Tie podľa údajov spoločnosti Ernst & Young v medziročnom porovnaní v priemere vzrástli o desať percent na rekordných 2 748 eur na auto.
Predaje značky Dacia poskočili o 32,2 percenta, Renault o 20,6 percenta, Opel o 11,7 percenta, Seat o 13,2 percenta a Škoda o 12,6 percenta. Dodávky od najväčších svetových výrobcov luxusných automobilov BMW a Audi posilnili o 7,6 percenta a 1,4 percenta.
Predaj spoločnosti Daimler klesol o 0,7 percenta, pričom jej nový model značky Smart sa prepadol o 19,1 percenta. Registrácie vozidiel značky Volkswagen oslabili o 2,8 percenta.
Predaje na druhom najväčšom európskom automobilovom trhu Francúzsku v júni vzrástli o 2,5 percenta a vo štvrtom Taliansku o 3,8 percenta. Nemecko naproti tomu zaznamenalo pokles o dve percentá.
Najväčší automobilový trh v Europe však v júni brzdil nižší počet pracovných dní ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. V Španielsku a Portugalsku, ktoré patria medzi krajiny najviac zasiahnuté finančnou krízou, predaje posilnili o 23,9 percenta a 23,6 percenta.