Ferrari zvažuje návrat k prepĺňaniu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ferrari F40

BRATISLAVA 13. novembra (WEBNOVINY) – Ferrari sa turbodúchadlám bráni. A to hneď z niekoľkých dôvodov. Charakteristickou črtou vozidiel z Maranella sú vysokootáčkové motory. Pri použití turba však maximálne otáčky motora klesnú. Okrem toho sa kompletne zmení charakter motora, jeho priebeh krútiaceho momentu a výkonu. Áno, prepĺňané motory sú vo všeobecnosti výkonnejšie, no jazda s nimi je trochu iná. Vie to vedenie automobilky a vedia to aj jej zákazníci. Preto k riešeniu „emisných“ problémov preplňovaním pristupuje automobilka veľmi opatrne.

Pravdupovediac, nebolo by to prvýkrát, čo by sa pod kapotou Ferrari objavilo turbo. Veď legendárna F40-tka, a aj jej predchodca 288 GTO, používali vidlicový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Obidve autá však trpeli na typickú „chorobu“ turbomotorov, ktorou je tzv. „turbodiera“. Oneskorené reakcie na plynový pedál sú podľa slov vedenia automobilky v súčasnosti jednoducho neprípustné.

Ferrari 288 GTO

Ak sa teda konštruktérom účinne podarí vyriešiť tento problém, pod kapoty modelov značky Ferrari sa opäť vrátia turbodúchadlá. V Maranelle sa chystajú riešiť tento problém kombináciou sekvenčného prepĺňania (menšie turbo fungujúce v nižších otáčkach a to väčšie vo vyšších) a variabilnej geometrie lopatiek použitých turbín.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Ferrari