BRATISLAVA 13. novembra (WEBNOVINY) – Dalo by sa povedať, že s Hondou Civic to ide dole vodou. Od začiatku deväťdesiatych rokov minulého storočia, kedy mal Civic vpredu aj vzadu zavesenie kolies riešené dvojicou priečnych ramien, sa zavesenie kolies z generácie na generáciu zjednodušovalo. Pri prechode zo siedmej generácie na ôsmu sa Civic v duchu znižovania nákladov vzdal aj viacprvkového zavesenia zadných kolies. McPherson mala vpredu už aj siedma generácia.
S príchodom vrcholnej verzie deviatej generácie modelu Civic to však chce Honda napraviť. Slabšie modely nemajú vzadu viacprvkové zavesenie kolies, no vrcholná verzia Type R by ho mala dostať. A nie len to. Zadné kolesá by sa dokonca mali aj natáčať, podobne ako to kedysi bolo na Honde Prelude so systémom 4WS.
Na prednej náprave nebude chýbať mechanický samosvorný diferenciál. Honda tiež vyvíja vlastné zavesenie predných kolies, ktoré by eliminovalo prenos krútiaceho momentu do riadenia. S takzvaným „ťahaním za volant“ pri akcelerácii majú problém všetky silné „predokolky“. Ford sa s tým v prípade modelu Focus RS popasoval systémom RevoKnuckle, Opel má nie len v Astre OPC prednú nápravu typu HiPer Strut. Honda by mala prísť s ničím podobným.
Najväčšou záhadou je však ešte stále motor. Vieme už, že pôjde o prepĺňaný štvorvalec, ktorý by ale mal mať napriek turbodúchadlu vysokootáčkovú charakteristiku podobnú tej, ktorú poznáme z doterajších ostrých motorov verzií Type R.
Na základe toho, že Honda preteká s modelom Civic v šampionáte WTCC, kde využíva prepĺňanú „jedna-šestku“, sme sa domnievali, že sériový Type R dostane slabšiu verziu tohto motora, ktorej výkon by sa mohol pohybovať medzi 250 až 260 koní. Teraz sa však objavila klebeta, že nový Civic Type R možno dostane aj prepĺňaný dvojliter s výkonom 300 koní.
Ako to vlastne bude, sa dozvieme až v roku 2015, kedy bude nový Civic Type R predstavený. Jedno je ale isté – Honda urobí všetko preto, aby bol nový Type R najrýchlejšou predokolkou na Nurburgringu. To by si však musela poradiť s Renaultom Mégane R.S., ktorý je súčasným držiteľom rekordu.