BRATISLAVA 6. septembra (WEBNOVINY) – Prvá Honda Civic uzrela svetlo sveta v roku 1972. Od tejto doby prekročil počet predaných modelov 20 miliónov kusov na celom svete. Toto číslo a deväť úspešných generácií radí Hondu Civic medzi historicky najúspešnejšie a najpredávanejšie modely nižšej strednej triedy. Model Civic je populárny svojou dostupnosťou, pohodlím a zábavnosťou pri riadení. Vždy vynikal svojou kvalitou a spoľahlivosťou a vždy bol na poprednom mieste v oblasti technológií a motorov.
1. generácia (1972-1979)
Model Civic bol na trh uvedený ako vízia dostupného, ale napriek tomu komfortného a z vodičského hľadiska atraktívneho vozidla značky Honda. Ide o prvý automobil na svete, ktorý splnil požiadavky amerického zákona o čistote ovzdušia a štyri roky po sebe dosiahol najnižšiu spotrebu v hodnotení americkej agentúry pre životné prostredie.
2. generácia (1979-1983)
Počet predaných vozidiel Civic prekročil 2,5 milióna. Na všetkých hlavných trhoch sa predávali troj, štvor a päťdverové verzie s motormi s obsahom od 1,3 do 1,5 litra. Kvôli vyššej účinnosti spaľovania bol motor CVCC ďalej upravený a vozidlo bolo vybavené katalyzátorom.
3. generácia (1983-1987)
„Zázračný Civic“ vznikol na základe dizajnového konceptu nazvaného „Man-Maximum, Machine Minimum“, kedy v centre pozornosti bol zákazník a automobil mu mal slúžiť.
4. generácia (1987-1991)
V tejto generácii boli u všetkých verzií použité motory so štyrmi ventilmi v každom valci. Po prvýkrát bolo u tohto modelu použité zavesenie predných i zadných kolies s dvomi priečnymi ramenami, prevzaté z modelov Accord a Prelude, ktoré zaistilo vynikajúcu stabilitu a ovládateľnosť. DOHC VTEC sa stal prvým motorom na svete vybaveným elektronickým riadením časovania i zdvihu ventilov.
5. generácia (1991-1995)
Aerodynamika a znižovanie spotreby boli hlavnými kritériami pri vývoji piatej generácie modelu Civic. Ponuka motorov zahŕňala 1,3, 1,4, 1,5 a 1,6litrové agregáty. Špičková technológia VTEC bola použitá taktiež u motora s rozvodom SOHC, čím sa ďalej podarilo zlepšiť rovnováhu medzi spotrebou paliva a výkonom. Ďalší vývoj predstavoval systém VTEC-E, ktorý smeroval k ďalšiemu znižovaniu spotreby paliva. Počas tohto obdobia presiahol počet vyrobených vozidiel Civic hodnotu 10 miliónov.
6. generácia (1995-2000)
Tento Civic bol najlepšie predávaným vozidlom tohto mena – celkovo sa predalo vyše 3,2 milióna kusov. Pre varianty s dvomi, tromi, štyrmi a piatimi dverami šiestej generácie modelu Civic bol po prvýkrát k dispozícii taktiež dvojlitrový dieselový motor. K dispozícii boli aj benzínové motory so zdvihovým objemom 1,3, 1,4, 1,5, 1,6 a 1,8 litra. Motor s trojfázovým systémom VTEC jasne preukázal možnosť zvýšenia výkonu bez zvyšovania spotreby paliva. Prevodovka CVT po prvýkrát ponúkla možnosť plynulého automatického radenia.
7. generácia (2000-2005)
V rokoch 2000 až 2005 boli vyrobené 2 milióny vozidiel Civic siedmej generácie. Vozidlo sa vyznačovalo priestrannejším interiérom, úplne novou rovnou podlahou a radiacou pákou umiestnenou na palubnej doske. Spojením technológií VTEC a VTC (premenlivé časovanie ventilov) konštruktéri Honda vytvorili výkonnejšie motory.
Rastúca ohľaduplnosť k životnému prostrediu viedla k vytvoreniu verzie Civic IMA (Integrated Motor Assist). Elektromotor spojený s úsporným motorom i-DSI dosiahol unikátny výsledok: 1,3litrový motor ponúkol spotrebu porovnateľnú s litrovým motorom, ale zároveň disponoval výkonom porovnateľným s motorom s objemom 1,6 litra.
V tejto generácii bol predstavený aj prvý model Civic Hybrid, ktorý bol poháňaný 1,3-litrovým motorom. Pokiaľ ide o bezpečnosť, model Civic získal od organizácie EuroNCAP historicky najvyššie hodnotenie za ochranu chodcov (podľa starého spôsobu testovania).
8. generácia (2006-2011)
V 8. generácii modelu Civic spoločnosť Honda rozdelila model medzi dve rôzne platformy: jednu určenú primárne pre domáci a pre severoamerický trh a druhú určenú pre európsky trh. Európska verzia bola vybavená 1,8-litrovým motorom i-VTEC, 1,4-litrovým motorom i-DSI a 2,0litrovým motorom Type R, i výkonným a úsporným 2,2-litrovým naftovým motorom. Vozidlo sa vyznačovalo vynikajúcim súladom medzi dobrou ovládateľnosťou a výkonom, priestranným interiérom a mimoriadne nízkou spotrebou paliva.
V roku 2009 bol vzhľad modelu mierne inovovaný a bol predstavený nový, úsporný 1,4-litrový motor i-VTEC a nová automatická prevodovka.
9. generácia (od 2012)
Súčasná, už deviata, generácia Hondy Civic bola predstavená minulú jeseň na autosalóne vo Frankfurte. Predáva sa s motormi 2,2 i-DTEC, 1,8 i-VTEC a 1,4 i-VTEC.
Päťdverový model Civic bol vyhodnotený ako jedno z najbezpečnejších vozidiel v Európe, a to podľa nového nezávislého testovania nárazov od Euro NCAP, v ktorom model Civic získal maximálne hodnotenie – päť hviezdičiek. Okrem toho organizácia Euro NCAP oznámila, že ocenenie Advanced NCAP, ktoré už značka Honda získala za svoj systém pre zmierňovanie následkov kolízie CMBS, rozširuje i na nový Civic.
Pri príležitosti tohto pekného okrúhleho jubilea Hondy Civic pripravila spoločnosť Honda Slovakia zaujímavú akčnú ponuku na tento model. Viac sa dozviete u predajcov.