BRATISLAVA 3. októbra (WEBNOVINY) – Ako bude vyzerať nová Honda CR-V tušíme už od minuloročného leta. Vtedy totiž automobilka zverejnila prvú fotku konceptu, ktorý od sériovej verzie nemal ďaleko. Prvá fotografia sériovej verzie sa dostala do obehu už v novembri minulého roka, no ešte aj na tohtoročnom autosalóne v Ženeve vystavovala Honda iba prototyp štvrtej generácie Hondy CR-V. Plnohodnotné predstavenie sériového modelu sa teda odohralo iba pred pár dňami na parížskom autosalóne.
Nový model stavia na úspešnosti svojich predchodcov, no prináša zvýšenú kvalitu, praktickosť a doladenie. Oproti tretej generácii tohto modelu je novinka prekvapivo o čosi nižšia a aj kratšia. Napriek tomu nebolo nutné uchyľovať sa ku žiadnym kompromisom v oblasti vnútorného priestoru.
Pri vývoji štvrtej generácie populárneho SUV sa Honda zamerala najmä na európskych zákazníkov. Posed za volantom je športovejší a viac pripomína osobné auto. Exkluzívne pre európsky trh sa budú dodávať autá s elektricky ovládaným vekom batožinového priestoru, s LED diódami na denné svietenie a aj so zadnými svetlami s technológiou LED.
Interiér chce zaujať okrem ešte kvalitnejšieho vypracovania aj jednoduchým sklápaním operadiel zadných sedadiel, ktoré sú delené v pomere 60:40. Ako to už býva pri najnovších autách trendom, nechýba 5-palcový dotykový displej multimediálneho systému na stredovej konzole.
Vylepšená aerodynamika, nižšia spotreba
Nová Honda CR-V má zospodu plochý podvozok, čo spolu so špeciálne tvarovanými podblatníkmi vylepšilo prúdenie vzduchu pod autom. Obtekanie vzduchu okolo karosérie vylepšila najmä dlhšia strecha, ale aj predný nárazník a zadný spojler. Celkovo sa podarilo znížiť odpor vzduchu o 6,5 %.
V ponuke ostáva aj naďalej dvojlitrový benzínový štvorvalec a 2,2-litrový turbodiesel, ktorý je však ponovom o 12 % úspornejší. Disponuje výkonom 110 kW (150 k), krútiacim momentom 350 Nm a na 100 km mu postačí 5,6 litra nafty, pokiaľ je kombinovaný so štandardnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pokiaľ spolupracuje s päťstupňovým automatom, na 100 km spotrebuje o liter nafty viac.
Benzínový motor 2.0 i-VTEC ponúka 114 kW (155 k) ale iba 192 Nm. Na 100 km pritom potrebuje 7,4 litra benzínu (s automatom 7,5). Novinkou však je možnosť objednať si tento motor iba s pohonom prednej nápravy. V tom prípade spotrebuje nová Honda CR-V s benzínovým motorom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou iba 7,2 litra benzínu na 100 km kombinovanej prevádzky.
Stabilizácia aj pre príves
Nová Honda CR-V je vybavená kompletnou škálou najmodernejších bezpečnostných systémov. Nechýba dokonca ani adaptívny tempomat, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, ale ani systém varovania pred zrážkou, ktorý automaticky začne brzdiť, pokiaľ vodič nereaguje, aby tak aspoň zmiernil následky nehody.
Stabilizačný systém je už dnes samozrejmosťou, no Honda CR-V zahrnie pod svoju ochranu aj prívesný vozík, pokiaľ je pripnutý. Softvér stabilizačného systému potom dokáže podľa potreby pribrzďovať jednotlivo aj kolesá na prívese.
https://youtube.com/watch?v=ZlIg_cdMW3w
V predaji už tento mesiac
Nová Honda CR-V by sa mala na Slovensku začať predávať už koncom októbra. Ceny by sme mali poznať o tri týždne.