Spoločnosť AURES Holdings, ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA AUTO, Mototechna či Auto Diskont, vlani dosiahla najlepší predajný výsledok vo svojej histórii, keď celkovo predala 108 661 vozidiel. AURES minulý rok predával v priemere 9 000 áut mesačne, najviac si ich zákazníci odviezli v auguste, keď predaje prvýkrát prekonali psychologickú hranicu 10-tisíc automobilov.
„Záujem o ojazdené a zánovné automobily, predávané našimi autocentrami, bol minulý rok rekordný – predali sme najviac áut za 32 rokov našej existencie. Vo všetkých krajinách, kde pôsobíme, to bolo celkom takmer 109 000 kusov, čo bol medziročný nárast o 11 %. Vďaka tomu koncom januára dosiahneme celkový počet 3,3 milióna zákazníkov, ktorí si u nás kúpili alebo predali vozidlo,” uviedla k výsledkom generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings Karolína Topolová.
Na Slovensku prevládajú škodovky
Na Slovensku vlani AURES predal rekordných 21 275 vozidiel. Rekordy padli aj v Českej republike (necelých 60-tisíc) a v Poľsku (takmer 28 000). Najpredávanejšou značkou v slovenskej sieti AAA AUTO je s 23-percentným podielom Škoda, ktorá si v roku 2024 medziročne polepšila vďaka obľube jej jednotlivých modelov.
Rast cien ojazdených áut sa výrazne spomalil, priemerná cena „jazdenky“ je menej ako 10-tisíc eur
Do top trojky najpredávanejších áut v roku 2024 v sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna na Slovensku patrili značky Škoda Octavia nasledovaná Škodou Fabia na druhom mieste a tretí najpredávanejší bol Volkswagen Passat.
Poliaci preferujú Opel a Kiu
Škodovky sú ešte obľúbenejšie u susedných Čechov, kde tvoria dokonca 30 % ponuky a v rebríčku TOP 10 je päť modelov tejto značky. U našich západných susedov patria Škode prvé tri miesta najpredávanejších značiek. Na poľskom trhu sú v prvej trojke rozdiely, vedie Opel Astra, druhá je Kia Sportage a tretia Škoda Octavia.
Automobilky sa musia riadiť prísnejšími emisnými normami, môže to podporiť rozvoj elektromobility
“Autá sa dobre predávali aj na úplnom konci roka a záujem je aj teraz, v prvých dňoch nového roka. I to je dôvod, prečo sme zvýšili našu celkovú ponuku v rámci skupiny na 19 000 vozidiel. Naším cieľom je rast v predajoch rovnakým tempom aj v tomto roku a preto sa budeme naďalej venovať rozširovaniu a rekonštrukciám existujúcich autocentier a otváraniu nových,“ doplnila Karolína Topolová z AURES Holdings.