Jazdenky vo firemnej flotile. Na Slovensku ich má asi každá štvrtá spoločnosť, ale za európskym priemerom zaostávajú

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Auta
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Vozový park firiem nemusí vždy pozostávať iba z nových automobilov. Aj slovenské spoločnosti už začínajú do svojich flotíl zaraďovať ojazdené autá, aktuálne ich má približne každá štvrtá.

Ďalších 46 % podnikov uvažuje nad takýmto krokom v najbližších troch rokoch. Vyplýva to z Barometra mobility a flotily 2024, ktorý uskutočnila spoločnosť Arval v krajinách po celom svete. Na Slovensku sa do neho zapojilo 250 firiem.

Šetrenie financií

„Celkovo tak používa ojazdené vozidlo, alebo uvažuje o zaradení takéhoto typu automobilu do svojho vozového parku v blízkej budúcnosti 72 % spoločností na Slovensku,“ skonštatoval generálny riaditeľ Arval Slovakia Marian Burian.

V porovnaní s európskym priemerom však slovenské podniky vo využívaní ojazdených áut zaostávajú, keďže 41 % európskych spoločností už má vo svojom vozovom parku ojazdené vozidlo a ďalších 42 % o takomto kroku uvažuje v najbližších troch rokoch.

V susednej Českej republike 22 % firiem využíva automobil z druhej ruky a ďalších 54 % o tom uvažuje. V Poľsku je to 24 % a 53 % takýto krok zvažuje.

„Spoločnostiam môže rozhodnutie siahnuť po ojazdenom aute šetriť financie a zároveň môžu takýmto krokom podporovať zodpovedné správanie voči životnému prostrediu,“ zdôraznil Burian.

Ďalšie zaostávanie

Nižší vplyv na životné prostredie motivuje majiteľov podnikov aj vo využívaní vozidiel na alternatívny pohon. Z prieskumu vyplýva, že takmer každá tretia spoločnosť na Slovensku už v súčasnosti používa takéto auto a 14 % o takomto kroku uvažuje v najbližších troch rokoch.

Aj v tomto parametri však slovenské firmy zaostávajú za európskym priemerom, keďže v Európe už 59 % spoločností takýto automobil používa a ďalších 18 % o tom uvažuje.

„V prípade osobných vozidiel manažéri naďalej uprednostňujú plug-in hybridy a 100-percentne elektrické modely pred hybridmi,“ priblížil Burian.

Plusy a mínusy

Hlavným dôvodom prechodu na alternatívne technológie je ich nižší vplyv na životné prostredie, zníženie nákladov na palivo a zlepšenie imidžu.

V prípade prechodu na elektromobily považujú slovenské podniky za najväčšie prekážky nedostatok nabíjacích miest a cenu. V nasledujúcich troch rokoch preto očakávajú, že ich vozové parky osobných áut zostanú prevažne na benzínovom alebo naftovom základe.

Arval sa špecializuje na poskytovanie operatívneho full-service lízingu a nové riešenia mobility. Pre svojich klientov v 30 krajinách sveta spravuje takmer 1,6 miliónov vozidiel. Arval je zakladajúcim členom skupiny Element-Arval Global Alliance, ktorá je celosvetovým lídrom v oblasti operatívneho lízingu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Marian Burian
Firmy a inštitúcie Arval Slovakia