Jazdili sme na jednom z troch exemplárov Nissanu Juke-R

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nissan Juke R
Foto: Nissan

BRATISLAVA 14. júna (WEBNOVINY) – O Nissane Juke-R sme prvýkrát písali v tomto článku. V krátkosti, ide o projekt nadšených konštruktérov japonskej automobilky Nissan, ktorí sa rozhodli transplantovať vnútornosti Nissanu GT-R do kompaktného crossovera Juke. Výsledok? Malý crossover segmentu B z 3,8-litrovým vidlicovým šesťvalcom pod kapotou. Tento motor má výkon 550 koní, ktorý prenáša na cestu prostredníctvom mimoriadne sofistikovaného pohonu všetkých štyroch kolies z Nissanu GT-R. Mal som možnosť vyskúšať si, ako toto pozoruhodné auto funguje.

Veľké očakávania

Keď mi prišla pozvánka na túto akciu, neveril som vlastným očiam. Nechcelo sa mi veriť, že Nissan by pustil novinárov za volant jedného z troch existujúcich kúskov tohto exkluzívneho prototypu, ktorého hodnota je nevyčísliteľná. Pozvánku som bez váhania prijal, no čakal som, že sa preveziem na sedadle spolujazdca a za volantom bude sedieť nejaký profesionál. Podobne, ako keď tu bol víťaz Rally Dakar 2011 – Nasser Al-Attiyah.

Keď som však dorazil do bratislavskej Incheby, kde sa akcia konala, všetko nasvedčovalo tomu, že nakoniec by som sa naozaj mohol dostať aj za volant. Nadšenie stúplo, už som sa začínal aj tešiť, no už aj keď som vedel, že to auto budem šoférovať, obával som sa, že nám tú zábavu nejako pokazia. To auto má naozaj obrovskú hodnotu, a tak si v Nissane nemohli dovoliť nič riskovať. Tak sa aj stalo.

Lízanie zmrzliny cez sklo

Prvým sklamaním bolo to, že na aute sme si mohli zajazdiť iba v areáli Incheby. Ten je síce pomerne veľký, no každému ja jasné, že na parkovisku si človek auto poriadne neužije. Nebolo to však len bezcieľne vozenie. Nissan nám v Inchebe postavil celkom peknú trať. Najprv sme si ju boli vyskúšať na normálnom Nissane Juke. Potom, čo som si prešiel trať, som sa už naozaj veľmi tešil na Juke-R. Bola celkom zaujímavo postavená a aj keď sa na nej nedala dosiahnuť nejaká omračujúca rýchlosť, bola pomerne zábavná.

Plný nadšenia si teda sadám do Nissanu Juke-R. Už na prvý pohľad je jasné, že toto auto nemá nič spoločné s Juke-om, ktorý sa dá kúpiť v obchode. Interiér nasvedčuje, že ide o plnohodnotný pretekársky špeciál. Vo vnútri dokonca nechýbala ochranná klietka.

Nissan Juke R
Foto: Nissan

Nissan Juke R
Foto: Nissan
Nissan Juke R
Foto: Nissan
Nissan Juke R
Foto: Nissan
Nissan Juke R
Foto: Nissan

Usadil som sa do škrupinovej sedačky a zapol si štvorbodový bezpečnostný pás. Michael Mallock, ktorý stál pri zrode tohto auta a pozná ho tak dobre, asi ako nikto iný, ma privítal zo sedadla spolujazdca. V aute sedí preto, aby dohliadal na hladký priebeh celej akcie. Keď sme boli obaja pripravení, pomaly som sa presunul k štartu. Už prvý dotyk plynu nasvedčoval tomu, že aj keď som presadol z Juke-u do Juke-u, sedím v úplne inom aute. Na moje nemotorné zošliapnutie plynu motor zareagoval hlbokým zavrčaním a následným prískokom vpred. Hneď mi bolo jasné, že toto auto si bude vyžadovať väčší rešpekt.

Po odmávaní vyrážam vpred. Svižne, no decentne. Nechcel som Michaela vystrašiť a už vôbec som nechcel poškodiť auto. Jednému českému novinárovi sa to vraj podarilo. Navyše nešlo o čas. To som si ale iba myslel. Organizátori nám totiž povedali, že sa čas nebude merať. Nakoniec sa meral, no to som ja nevedel, takže som išiel s obrovskou rezervou. Nechcel som byť za hulváta. Na to, aby som zistil, aké je Juke-R auto, bola trať veľmi krátka. Napriek tomu som sa snažil aspoň trošku si to užiť a ísť rýchlo aspoň tam, kde to nebolo príliš riskantné. Bohužiaľ, technici asi nastavili auto do nejakého super bezpečného režimu. Neviem koľko koní sme mali k dispozícii, no pochybujem, že to auto išlo na plný výkon. Reakcie na plyn boli veľmi vlažné a stabilizácia neprestávala pracovať. Na rovinkách sa auto rozbehlo veľmi pôsobivo a tú silu motora bolo ozaj cítiť. V zápätí na to však bolo treba brzdiť a zatáčať do zákruty. Už aj pri najmenšom pohybe volantom sa však ozývala stabilizácia.

Juke-R môže byť naozaj skvelé auto, no to, čo sme mali možnosť okúsiť my, je podľa mňa iba maličký zlomok jeho schopností. Môj čas bol minúta a necelých deväť sekúnd. Najlepšiemu kolegovi sa to podarilo za rovnú minútu. Keby si však za volant sadol Michael Mallock a vypol stabilizáciu, ten čas mohol byť oveľa oveľa lepší. Juke-R je totiž poriadna beštia. Je to z neho cítiť. Pre novinárov ale ostala šelma v klietke.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Nissan