BRATISLAVA 7. mája (WEBNOVINY) – Fázu kopírovania dizajnu majú už Kórejčania dávno za sebou. Teraz sa tomuto „športu“ profesionálne venujú Číňania. Popredné juhokórejské automobilky už totiž kopírovať nepotrebujú. Pochopili, že keď chcú, aby sa ich autám darilo aj v Európe, musia ich tam aj navrhnúť. Práve preto ma Hyundai vybudované centrum v nemeckom Rüsselsheime a z rovnakého dôvodu má Kia Petra Schreyera – geniálneho dizajnéra, ktorý už má za sebou niekoľko úspešných modelov z koncernu Volkswagen, no v posednej dobe boduje naozaj peknými Kiami, ako napríklad nové Rio, cee’d, atď.
Práve preto je trochu nepochopiteľné, že sa Kia K9 dosť podobá na modely nemenovanej mníchovskej automobilky. Schreyer by určite zvládol nakresliť peknú limuzínu aj sám, ale možno dostal od marketingového oddelenia príkaz: „ Pridať trochu nemeckého korenia“. Nech už je to akokoľvek, asi to Schreyer neprezradí. Na margo modelu K9 povedal iba toľko: „K9 je o jednoduchej elegancii, vyvážených proporciách a nekomplikovaných povrchoch. Dlhý rázvor (3045 mm), najväčší v danej triede, prestížna dĺžka (5090 mm), veľké kolesá, prudké a kolmé krátke previsy a dlhá tiahnuca sa línia bočných okien – to všetko spojené do harmonického celku, dodáva modelu K9 športové a atletické tvary a tiež sebavedomý postoj, ktorý je typický pre luxusné veľké vozidlo s pohonom zadných kolies. Pre spoločnosť Kia Motors, našich zákazníkov a pre mňa osobne je toto auto splneným snom.“
Motor V6 a 8-stupňová prevodovka
Model K9 je prvé vozidlo značky Kia s pohonom zadných kolies, ktoré je postavené na vlastnej platforme. Zo začiatku predaja na zámorských trhoch bude k dispozícii benzínový motor 3.8 V6 s výkonom 290 koní. Na budúci rok pribudne výkonnejšia verzia tohto motora s priamym vstrekovaním benzínu do valcov, ktorá bude disponovať výkonom 334 koní.
Vo výbave každého modelu K9 sa nachádza úplne nová osemstupňová automatická prevodovka z dielne automobilky Kia. Veľký rozsah prevodových pomerov zaručuje svižnú akceleráciu a kultivovanosť pri jazde vysokou rýchlosťou, zatiaľ čo technológia elektronického radenia (SBW) s ovládaním pomocou pákového ovládača zaručuje rýchle a plynulé radenie prevodových stupňov.
Charakteristiky pohonu zadných kolies
„Pri modeli K9 sme dosiahli takmer ideálne rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou. Vytvorili sme tak pevný základ pre vynikajúce vyváženie vozidla a odozvu riadenia, ako aj dômyselné spojenie jazdných vlastností a ovládateľnosti,“ hovorí Chang-Ky Kang, viceprezident výskumného a vývojového centra pre technológie podvozkov v Namyangu.
Tuhá karoséria, ktorej 74,3 % pozostáva z vysokopevnostnej ocele, spolu s elektronicky riadeným pneumatickým odpružením s päťprvkovou geometriou zavesenia kolies vpredu aj vzadu prispievajú k prvotriednym jazdným vlastnostiam a ovládateľnosti novej vlajkovej lode. Vďaka štyrom jazdným režimom (úsporný, normálny, športový a pre jazdu po snehu) si vodič môže zvoliť preferované nastavenie zavesenia kolies, riadenia, motora a prevodovky, ktoré je ideálne pre rôzne povrchy vozovky a jazdné štýly.
„Výborné vyváženie modelu K9 prináša množstvo výhod – lepšiu priľnavosť kolies, lepšie jazdné vlastnosti, lepšiu stabilitu počas brzdenia a vylepšenú obratnosť. A keďže sme zvolili pohon zadných kolies, dokázali sme tiež vytvoriť čisté reakcie riadenia a spätnú väzbu,“ dodáva Kang.
Pokročilé nové funkcie
Keď sa model K9 dostane do predaja na zámorských trhoch, zákazníci budú mať prvýkrát k dispozícii množstvo pokročilých funkcií a luxusných technológií. V závislosti od výbavy modelu budú k dispozícii prvky aktívnej bezpečnosti, ako napr. plne adaptívne svetlomety s technológiou LED, systém varovania pred opustením jazdného pruhu (LDWS), radarový systém detekcie mŕtveho uhla (BSD) a monitor okolia (AVM) so štyrmi kamerami.
Medzi prémiové komfortné funkcie patrí 12,3-palcový LCD displej s technológiou TFT, projekčný displej (HUD), dva 9,2-palcové monitory pre cestujúcich na zadných sedadlách, pozoruhodný 17-kanálový zvukový systém Lexicon so 17 reproduktormi (od spoločnosti Harman) a inteligentný tempomat (SCC), ktorý upravuje rýchlosť vozidla tak, aby si zachovávalo odstup od vpredu idúceho vozidla. Špeciálna výbava „VIP“ ponúka dve vyhrievané a odvetrávané zadné sedadlá so sklápateľným operadlom, posuvnou sedacou časťou a spodnou opierkou na nohy pre pravé sedadlo, spolu s funkciou posunutia predného sedadla spolujazdca dopredu v prípade, že nie je obsadené.
Na domácom trhu je vozidlo známe pod označením „K9“. Nová vlajková loď v kategórii sedanov bude mať však na zámorských trhoch iné označenie, ktoré spoločnosť Kia Motors prezradí až neskôr, keď sa bude blížiť dátum predaja.