Kia nedávno predstavila nový hatchback s menom K4 Hatchback. Ide o celkom nový model, ktorý doteraz neponúkala nikde na svete. Auto sa predstavilo na autosalóne v New Yorku a je primárne určený pre americký trh.
Očakávať ho u nás v Európe by bolo naivné. Najmä s takými motormi, no nepochybne by si aj v našich končinách našiel klientelu. K4 by bol väčším a prémiovejším súrodencom pre slovenský Ceed. No možno to bude celkom inak a K4 bude predlohou pre nový Ceed. Z K4 by totiž mohol vyrásť globálny model.
Výrazné tvarovanie karosérie
Kia K4 je už od roku 2014 zástupcom kórejskej značky v USA v kategórii kompaktných sedanov. Hatchback však “Káštvorke” doteraz v ponuke absentoval. Nový model zaujme výrazným tvarovaním karosérie a úzkymi LED svetlami vpredu i vzadu, ktoré si berú inšpiráciu z veľkého elektrického SUV modelu EV9.

Aston Martin vylepšil svoje jediné SUV. DBX dostalo slávne písmeno S - FOTO
Rozmerovo i dizajnom sa K4 hatch ponáša na európsky elektromobil EV4. Toto auto ale elektrické motory nemá. Naopak je Kiou pre tých američanov, ktorí elektromobilom (ešte) neveria.
Dva motory, štyri valce
Model si budú môcť zákazníci kúpiť už koncom tohto roka s dvomi benzínovými štvorvalcami. Základom je benzínový atmosférický agregát s objemom 2.0 litra a s výkonom 150 k a s krútiacim momentom 179 Nm. Motor je spojený výhradne s IVT prevodovkou. Čo je označenie výrobcu pre jeho “inteligentnú” CVT prevodovku.
Druhou možnosťou je benzínový štvorvalec s nižším objemom obdarený turbodúchadlom. 1.6 litrový prepĺňaný motor ponúkne 193 koní a 264 Nm. Ani tu nekúpite manuálnu skriňu, priečne uloženému motoru robí spoločnosť 8-stupňový automat spojený s prednými kolesami.
Väčší je lepší
K4 Hatchback je o necelých 300 mm (30 cm) kratším autom než sedan, ale rozhodne nepatrí medzi bežné kompaktné európske hatchbacky. S dĺžkou 4430 mm by z európskej nižšej strednej triedy známej ako trieda Golf vytŕčal o vyše 100 mm, veď štandard triedy VW Golf meria 4296 mm (Ceed zas 4325 mm).

Subaru Crosstrek je aktuálne vo veľkej zľave. Štyri dôvody, prečo kúpiť a tri dôvody prečo nekúpiť - FOTO
To autu dáva výhodu v priestore pre zadných pasažierov, obzvlášť v oblasti kolien i nôh (Kia píše o rekordných parametroch priestoru vzadu). K4 si do papierov píše až absurdne veľký batožinový priestor – 692 l.
Po sklopení zadných operadiel má objem kufra narásť až na 1680 l. To už sú parametre pripomínajúce stredne veľké SUV modely v Európe, nie štandardné hatchbacky. Treba ale pripomenúť, že tento údaj nezodpovedá nášmu VDA štandardu a dozaista berie do objemu všetky časti kufra vrátane priestoru nad plató i na úrovni rezervy. Aj tak ide o nadštandardný úložný priestor.

Plná a plnšia výbava
K4 Hatch sa môže pochváliť 17- a 18-palcovými diskami, pričom väčšie sú určené pre vrcholnú výbavu GT-Line. Model má dva spojené displeje infotainmentu s celkovou uhlopriečkou 30 palcov. Vo výbave nájdete audiosústavu Harman Kardon i digitálny kľúč, ktorý v druhej generácii môže vytvoriť kľúč od vozidla z množstva smart zariadení.

Brabus vycítil príležitosť a vrcholný model Triedy E posunul o stupienok vyššie - VIDEO, FOTO
Na záver si dajme ešte niekoľko dôležitých skratiek, ktoré taktiež zákazníci nájdu na palube vozidla. V prvom rade plnú paletu asistentov ADAS, hlasovú asistenciu s AI a aktualizácie softvéru na diaľku OTA. Prví zákazníci sa povozia už v druhej polovici roka.
