Kúpou zánovného auta sa dajú ušetriť tisíce eur, a to aj pri nízkom nájazde

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Autá, autobazar
Foto: AAA AUTO

Kúpou zánovného auta namiesto nového sa dajú ušetriť tisíce eur. Podľa štatistík spoločnosti Mototechna, ktorá sa špecializuje na predaj áut s maximálnym nájazdom 50-tisíc kilometrov, si to uvedomuje viac ako desatina zákazníkov, ktorí si kupujú jazdenky v autocentrách AAA AUTO. Ušetria tak zhruba 40 percent ceny v porovnaní s novým vozidlom.

Priemerná cena zánovných áut v sieti Mototechna je 26 330 eur. „Na prvý pohľad sa to môže zdať veľa, ale hovoríme o naozaj mladých autách. A je tu ešte jedna významná výhoda. Sú okamžite k dispozícii, na rozdiel od nových, na ktoré si neraz musíte počkať niekoľko mesiacov,“ vysvetlil generálny riaditeľ spoločnosti AURES Holdings, ktorá prevádzkuje siete Mototechna a AAA AUTO, Petr Vaněček.

Koľko môžete ušetriť?

Rok starú Škodu Octaviu 2.0 TDi s najazdenými 18-tisíc kilometrami si záujemca môže odviezť za 26 500 eur. To je o 6 230 eur menej, ako by zaplatil za novú. Na Škode Scala TSI z roku 2023 s 27-tisíc kilometrami ušetrí 5 000 eur.

Kúpiť si ale môže aj BMW X7 z roku 2024 so 14-tisíc najazdenými kilometrami za 105-tisíc eur a s úsporou 7,5-tisíc eur. V ponuke sú aj modely z opačného konca pomyselného rebríčka, napríklad Mitsubishi Space Star z roku 2020 s 30-tisíc kilometrami a cenou 7-tisíc eur.

Výhody, ktoré nový automobil neponúkne

Zánovné vozidlá majú podľa Vaněčka oproti bežným jazdenkám niekoľko výhod. Okrem nízkeho nájazdu a veku sú to aj benefity ako garancia pôvodu, jasná servisná história, možnosť príplatkovej záruky či možnosť výmeny auta bez udania dôvodu do 60 dní.

Zároveň sú často poslednou šancou, ako si kúpiť niektoré obľúbené modely, ktorých výroba už skončila, ako napríklad Ford Mondeo, Fiesta či čoskoro aj Focus.

Z ponuky približne 750 zánovných áut v slovenských pobočkách Mototechny tvorí diesel menej než 13 percent. Automobilky sa stále viac prikláňajú k benzínovým a hybridným pohonom. To sa odráža aj v podiele automatických prevodoviek, keď tento rok malo automat až 36 percent predaných áut. Tempomat bol prítomný v 62 percentách z nich.

Nakupujú hlavne muži

Zaujímavosťou je, že elektromobily tvoria 3,5 percent predaja zánovných áut v Mototechne, čo je výrazne viac ako celkový priemer sekundárneho trhu (2,5 percent). Dôvodom je najmä prudký pokles cien nových elektromobilov, čo robí takmer nové kúsky atraktívnejšími.

Najčastejšie sa predávajú Škoda Enyaq, Volkswagen e-up, Hyundai Ioniq, ako aj Tesla Model 3 a Model Y. Z hľadiska farieb dominujú konzervatívne odtiene akosivá, čierna a biela. Z pohľadu demografie sú hlavnými kupujúcimi muži, ktorí tvoria až 70 percent zákazníkov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe: Petr Vaněček
Firmy a inštitúcie: AAA AutoAURES HoldingsMototechna