BRATISLAVA 18. decembra (WEBNOVINY) – Keď Lexus predstavil model LFA, spôsobil tým veľký rozruch. Lexus totiž nikdy predtým nevyrobil podobné auto, takže celý svet bol zvedavý, ako sa mu to podarilo. Dnes už môžeme bez akýchkoľvek výčitiek svedomia skonštatovať, že konštruktérsky tím Lexusu s úlohou vytvoriť superšport popasoval bravúrne.
Pod kapotou tohto futuristického superauta z Japonska pracoval 4,8-litrový vidlicový desaťvalec s výkonom 412 kW (560 k). Reakcie motora na plyn boli nevídané. Do otáčok stúpal tak rýchlo, že mu nestačil klasický analógový otáčkomer. Ručička to skrátka nestíhala. Lexus teda musel použiť digitálny otáčkomer.
Štandardný Lexus LFA sa na stovku dokázal rozbehnúť za dych berúcich 3,7 sekundy. Zrýchľovať prestával až pri rýchlosti 325 km/h. Ešte zaujímavejšia bola verzia Nurburgring. Tá mala o 10 koní viac, ešte o čosi športovejší vzhľad, no najmä podvozok vyladený presne na tento legendárny nemecký okruh, ktorý dokázala prejsť za 7 minút a 14,64 sekundy. V tejto špecifikácii vzniklo iba 50 kusov, pričom posledné vyrobené auto bolo jedným z nich.
Vyrobiť 500 kusov tohto športového auta budúcnosti, ktorého konštrukcia bola na 65% karbónová, trvalo Lexusu takmer dva roky. Z výrobnej linky Motomachi totiž zišlo každý pracovný deň iba jedno auto. Výroba bola do veľkej miery ručná.