BRATISLAVA 25. mája (WEBNOVINY) – Začiatkom 90-tych rokov minulého storočia japonská automobilka Mazda chcela dokázať, že jej Wankelove motory sú spoľahlivé. Práve dvadsaťštyrihodinovka v Le Mans je jeden z najväčších testov spoľahlivosti a tak sa Mazda v roku 1991 zúčastnila týchto legendárnych vytrvalostných pretekov.
Mazda postavila súťažný špeciál s označením 787B, ktorý bol poháňaný štvorrotorovým Wankelovým motorom R26B s výkonom až 522 kW (700 k). Mazde sa napokon podarilo dokázať to, čo bolo jej cieľom. Ako prvej a doteraz jedinej japonskej automobilke sa jej podarilo vyhrať vytrvalostné preteky v Le Mans. Zároveň išlo o prvé víťazstvo auta s rotačným motorom. Za volantom Mazdy 787B sa počas pretekov striedali Nemec Volker Weidler, Angličan Johnny Herbert a Belgičan Bertrand Gachot. Za 24 hodín sa im podarilo odjazdiť 363 kôl priemernou rýchlosťou cez 205 km/h.




Pri príležitosti tohto jubilea sa Mazda 787B opäť objaví na okruhu De la Sarthe v Le Mans. Nebude však pretekať, ale v deň pretekov (11. júna) odjazdí tesne pred začiatkom pretekov pár exhibičných kôl, aby tak pripomenula svoj nezabudnuteľný triumf.