Mazda pokračuje v modelovej ofenzíve a po Mazde 6e chystá aj odvodený crossover. Naďalej sa pritom spolieha na svoju čínsko-japonskú spoluprácu s automobilkou Changan.
Tak ako v prípade liftbacku 6e, ktorý v Európe nahrádza starnúci sedan a kombi Mazda 6, aj CX-6e je postavený na spoločne vytvorenej elektrickej platforme. Ide o moderný elektrický skateboard, kde baterky tvoria základ celej konštrukcie.
K dispozícii je aj REV verzia
Pohon je primárne zadnej nápravy s možnosťou pridania predného elektromotora. Platforma tiež umožňuje v Číne populárny REV systém so spaľovacím motorom pod prednou kapotou v podobe predlžovača dojazdu.
Novú Mazdu 6e si už na Slovensku môžete objednať, Volkswagen má problém - VIDEO, FOTO
Aj čínska verzia modelu Mazda 6e, ktorá sa na tamojšom trhu volá Mazda EZ-6, má k dispozícii aj REV verziu. V nej však na rozdiel od európskej Mazdy MX-30 nepôsobí wankelov rotačný motor, ale klasický štvorvalcový 1,5 litrový motor.
Nový konkurent pre Teslu Y?
V Európe takúto možnosť Mazda pri novej 6e nemá a nie je jasné, či niekedy bude mať. Podobné sa dá napísať aj o tomto novom crossoveri. Zatiaľ nepoznáme veľa detailov, zverejnené boli len fotografie. Tie prezrádzajú dizajnovú i technologickú prepojenosť spomenutých elektrických Mázd.
BYD oficiálne vstupuje na slovenský trh. Zákazníkov chce nalákať na tri nové autá za priaznivé ceny - FOTO
Nový crossover s oficiálnym čínskym menom Mazda EZ-60 nesie rovnaký dizajnový jazyk Kodo v najmodernejšom vydaní s typickou tvárou značky podčiarknutou LED svetelnou líniou, ktorá tvorí rádoby úsmev a spája predné združené svetlomety.
V Číne o novom vozidle píšu ako o konkurentovi pre Teslu Y. Predĺžené proporcie naznačujú dĺžku tesne pod 5 metrov a kabínu vo veľkosti súčasnej Mazdy CX-60.

Dvojča na čínskom trhu
Model Mazda 6e má na čínskom trhu dvojča menom Deepal SL-03. CX-60e má vychádzať z Deepalu S07, ktorý meria 4,75 metra. Crossover má v ponuke dve veľkosti batérie s väčšou na úrovni 80 kWh. EZ-60 však pôsobí ako väčšie auto.
Deepal sa má do Európy dostať aj pod vlastným menom a dizajnom, keďže koncern Changan s týmito autami ráta vo svojej európskej expanzii.
Mazdy v čínskych reáliách tvoria prémiovejšiu alternatívu k domácim modelom a to najmä prostredníctvom vybraných materiálov, dizajnu a spracovania v interiéri. Viac sa pravdepodobne dozvieme v nasledujúcich mesiacoch.