BRATISLAVA 26. augusta (WEBNOVINY) – Samozrejme, že konkrétne čísla sa s jednotlivými motorizáciami líšia, no automobilka tvrdí, že sa jej podarilo v rámci modelového radu „6“ znížiť spotrebu paliva o 6,4 %. Emisie CO2 klesli v priemere o 6 %. Údajne došlo aj k drobným zmenám v interiéri a v nastavení podvozku.
V rámci modernizácie sa konštruktéri venovali hlavne trom verziám vznetového agregátu 2.2 MZR-CD. Výkon jeho základnej verzie narástol z pôvodných 125 koní na súčasných 129. Emisie CO2 pritom klesli zo 147 na 138 gramov na kilometer jazdy. Výkon strednej verzie (163 k) ostal nezmenený. Emisie CO2 sa ale podarilo znížiť zo 147 na 142 g/km. Výkon vrcholnej verzie dokonca klesol zo 185 k na 180 k. Podarilo sa však znížiť produkciu emisií CO2 o 7 gramov na kilometer (z pôvodných 149 na súčasných 142 g/km.) O benzínových motoroch tlačová správa nehovorí.
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda
K tomuto kroku viedli Mazdu požiadavky „fleetových“ zákazníkov. Mazda 6 je totiž najpredávanejším „služobným“ autom automobilky. Do marca budúceho roku Mazda plánuje vyrobiť 50 000 kusov modelu 6, pričom polovica z tohto počtu sa zaradí medzi flotilu služobných áut spoločností po celom svete.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk