BRATISLAVA 15. januára (WEBNOVINY) – Mercedesu CLA sme sa už venovali viackrát. Konečne však poznáme jeho definitívnu sériovú podobu. Treba uznať, že športovo elegantné tvary modelu CLS sa tejto stuttgartskej automobilke podarilo veľmi šikovne aplikovať aj na menší sedan nižšej strednej triedy.
Mercedes CLA bude využívať podvozkovú platformu MFA. Ide o podvozok prakticky zhodný s najnovšími Mercedesmi triedy A a B. Znamená to, že predné kolesá využívajú klasické zavesenie MacPherson, pričom zadná náprava je viacprvková s nezávislým zavesením kolies. Podstatnejšie však je, že motor bude mať tento sedan uložený vpredu naprieč a poháňané budú predné kolesá (za príplatok všetky štyri).
Okrem podvozku má Mercedes CLA spoločný s triedami A a B aj interiér. Identická by mala byť aj ponuka pohonných jednotiek. K dispozícii budú všetky benzínové aj naftové štvorvalce, ktoré sú v súčasnosti v ponuke pre triedu A aj pre triedu B. Kombinovať sa budú so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Prekvapivé rozmery, výborná aerodynamika
Štýlová karoséria Mercedesu CLA s bezrámovými dverami je dlhá 4630 mm, široká 1777 mm a vysoká iba 1437 mm. Rázvor osí kolies má hodnotu 2700 mm. Znamená to, že v porovnaní so súčasným Mercedesom triedy C je Mercedes CLA o 40 mm dlhší, 7 mm širší a o 43 mm nižší. Na rázvore však stále stráca 60 mm. Každopádne, budúca generácia Mercedesu triedy C má výrazne podrásť.
Tvary Mercedesu CLA nie sú pôsobivé len na pohľad, ale sú aj veľmi premyslené z aerodynamického hľadiska. Štandardná verzia má koeficient odporu vzduchu Cd iba 0,23. Úsporne ladená verzia BlueEFFICIENCY bude mať koeficient odporu vzduchu Cd iba 0,22. Nízky odpor vzduchu spoločne so štandardne montovaným systémom start/stop je prísľubom nízkej spotreby paliva.
Autonómne ESP
Mercedes CLA bude vybavený elektronickým posilňovačom riadenia. S týmto posilňovačom bude môcť za istých situácií spolupracovať aj elektronický stabilizačný systém ESP. Miernymi pohybmi volantu dokáže korigovať smer vozidla (napríklad pri silnom bočnom vetre, prípadne pri šmyku). Chýbať nebude ani radarový systém, ktorého úlohou je včasným automatickým brzdením zabrániť zrážke, prípadne zmierniť jej následky.