BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) – Každé z áut vystavených v rámci parížskeho autosalónu na stánku Mercedesu by stálo za pozornosť. Spomeniem však iba tie najdôležitejšie. Najväčšiu pozornosť pútala nová generácia „štvordverového kupé“ s označením CLS. Tomuto autu sme sa už niekoľkokrát venovali. Viac sa dozviete tu.
Písali sme už aj o elektromobile, ktorý technicky vychádza z triedy A. Rovnako sme spomínali faceliftovanú triedu R, ktorá mala svoju výstavnú premiéru na aprílovom autosalóne v New Yorku. Nezabudli sme ani na facelift veľkého kupé CL a to dokonca ani na jeho prevednie AMG.

Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin
Čomu sme sa však nevenovali, je prvý Mercedes triedy S („vlajková loď“) v histórii automobilky so štvorvalcom pod kapotou. Ide o vznetový motor 250 CDI s výkonom 150 kW (204 k) a veľmi slušným krútiacim momentom s hodnotou až 500 Nm. Napriek tomu, že ide iba o štvorvalec, nie sú dynamické vlastnosti veľkého a ťažkého „Eska“ s týmto motorom až také katastrofálne, ako by sa mohlo zdať. Veď aj tento 2,2-litrový štvorvalec dokáže túto limuzínu rozbehnúť na stovku za prijateľných 8,2 sekundy a umožní jej dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km/h. V kombinovanom cykle si pritom na 100 km prevádzky vypýta iba 5,7 litra nafty, čo je na auto týchto rozmerov viac než úctyhodné.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk