Mercedes si pre Triedu S pripravil viacero noviniek súvisiacich s novým modelovým rokom 2025. Časť z nich sa týka ciest v Nemecku, časť rozšíreniu možností úprav prostredníctvom oddelenia Manufaktur a časť sa týka infotainmentu.
Trieda S siedmej generácie prišla na trh v roku 2020 s paletou benzínových, naftových a plug-in hybridných motorizácií. Čisto elektrickú verziu si nechala pre budúcnosť a pre samostatný model zvaný EQS.
Prepad predajov
Mercedes však od tohto oddelenia spaľovacích od čisto elektrickej verzie upustí a v budúcnosti sa zákazníci dočkajú elektrickej Triedy S s dizajnom a pompéznosťou tej štandardnej. Súčasný model má na trhu ešte nejaký čas vydržať, no nezvládne to bez dôkladnych úprav.

Brabus vycítil príležitosť a vrcholný model Triedy E posunul o stupienok vyššie - VIDEO, FOTO
Tie však prídu až v prvej polovici budúceho roka. Čakanie na výraznejšie dizajnovo, hardvérovo a softvérovo upravený model si v Mercedese skrátili aktualizáciou toho súčasného.
Pozrieť sa na to dá aj optikou predajov, ktoré sa minulý rok prepadli natoľko, že Mercedes musel na istý čas výrazne spomaliť výrobu. Pokles záujmu sa však netýkal len S-ka, ale aj ostatných najdrahších a najväčších modelov značky, najmä tých z elektrického radu – EQ.
Viac intelektu pre infotainment
Trieda S podobne ako nová Trieda CLA ťaží z nových funkcií, ktoré prináša prehlbovanie spojenia medzi hlasovými asistentmi s umelou inteligenciou AI. Mercedesu sa podarilo integrovať ChatGPT do hlasového asistenta prostredníctvo služby Microsoft Azure OpenAI.

Čínska značka Leapmotor vstupuje na náš trh. Veľká servisná sieť, čínska technika a zaujímavé ceny - FOTO
Hlasový asistent by tak mal byť prirodzenejší a všestrannejší. Vodiči môžu získať odpovede na širokú škálu vedomostných otázok cez prepojený vyhľadávač Microsoft Bing. AI umožňuje predĺženú kontextovú konverzáciu. Navyše je možné sa k vďaka pamäti vrátiť k minulým diskusiám a ďalej rozoberať možno dokonca aj nesmrteľnosť chrústa, ak na to príde.
Nové funkcie infotainmentu MBUX ťažia z nových možností aktualizácii vzduchom OTA. Tie zdokonaľujú navigáciu a prinášajú nové digitálne funkcie pre lepší dojem z jazdy. Navigácia získala satelitné podklady Google, takže poskytne presnejší pohľad z vtáčej perspektívy pre lepšiu orientáciu.
Viac možností s Manufaktur
Trieda S bude v modelovom roku 2025 profitovať z rozšíreného programu Manufaktur. K dispozícii je cez 50 farieb laku Manufaktur a 25 nových farieb a materiálov čalúnenia interiéru.

Škoda predstavila vynovené športové modely Enyaq RS a RS Coupe netradične. Pri ľade - VIDEO, FOTO
K dispozícii sú nové ručne dotvárané textílie s viacfarebnými kombinácie kože i s ušľachtilými intarziami z dreva. Manufaktur si zakladá na ručnej práce pracovníkov v meste Sindelfingen, ktoré je zároveň miestom výroby Triedy S
Trieda S s tromi rázvormi a silou a štýlom AMG, či luxusom Maybach
Súčasná Trieda S je na trhu v troch dĺžkach. Najkratší – štandardný model má dĺžku 5,18 metra a rázvor 3,11 m. Verzia s predĺženým rázvorom má dĺžku 5,34 m a rázvor 3,22 metra. Najdlhší model v úprave Maybach má dĺžku 5,47 m a rázvor takmer 3,4 metra.
Výkon áut sa pohybuje od 313 do 803 koní. Motory majú od šesť, cez osem, až po dvanásť valcov v najluxusnejšej verzii od Mercedes-Maybach. Auto si môžu zákazníci upraviť na svoj obraz množstvom doplnkov, materiálov, či kombinácii farieb.
Trieda S je v Mercedese tradične nositeľom technologických noviniek i veľkej pompéznosti. Ceny štartujú na úrovni 123-tisíc a končia ďaleko za dvojnásobkom tejto sumy.