BRATISLAVA 8. októbra (WEBNOVINY) – Inovačné vozidlo “i” segmentu A bolo ako koncept predstavené na frankfurtskom autosalóne v roku 2003 a v januári 2006 bolo uvedené na japonský trh. O necelé 3 roky na to, po ukončení dôkladného vývojového procesu a najazdení vyše 500 000 testovacích kilometrov, bolo vozidlo v júli 2009 uvedené na japonský trh pod označením “i-MiEV”, najprv len pre korporátnych klientov. Neskôr sa začali prijímať objednávky aj od súkromných klientov a prvé dodávky pre druhú vlnu japonských zákazníkov, ktoré sa začali realizovať v apríli 2010.
Počnúc parížskym autosalónom odštartovala aj výroba európskej verzie tohto vozidla, ktorá prebieha v japonskej Mizushime. Mitsubishi i-MiEV sa bude predávať v 14-tich európskych krajinách. Slovensko však medzi ne nepatrí.

Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin
Nový turbodiesel
Automobilka Mitsubishi tiež predstavila nový 1,8-litrový celohliníkový štvorvalec, ktorý sa môže pochváliť titulom prvého vznetového motora s variabilným časovaním ventilov na svete. Motor dosahuje výkon 110 kW (150 k) a disponuje krútiacim momentom 300 Nm. Montovať sa bude do modelov Lancer a ASX.
Nový motor s rovnakými technológiami sa dostane aj pod kapotu crossoveru Outlander. Ten však dostane väčší agregát s objemom 2,2 litra, ktorý disponuje výkonom 130 kW (177 k) a produkuje 380 Nm krútiaceho momentu.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk