HOCKENHEIM 25. júla (WEBNOVINY) – Víťazom Veľkej ceny Nemecka, jedenástych pretekov tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, sa stal na Hockenheimringu druhýkrát v kariére, celkovo 23. raz, Španiel Fernando Alonso na monoposte Ferrari pred svojím tímovým kolegom Felipem Massom a domácim Sebastianom Vettelom z tímu Red Bull. Štvrté miesto stačilo Britovi Lewisovi Hamiltonovi na udržanie si vedúceho postavenia v priebežnom celkovom poradí majstrovstiev sveta a zvýšenie náskoku na 14 bodov pred tímovým kolegom Jensonom Buttonom, ktorý došiel za ním na piatej pozícii.
Tím Ferrari zvláštnym spôsobom „zablahoželal“ 29-ročnému Brazílčanovi presne rok po jeho ťažkej nehode v kvalifikácii VC Maďarska, keď ho do hlavy trafila uvoľnená matica z auta Rubensa Barrichella. Osemnásť kôl pred koncom ho z boxov vyzvali uvoľniť vedúcu pozíciu svojmu tímovému kolegovi Alonsovi týmto spôsobom: „Fernando je jasne rýchlejší, rozumel si?“
Víťaz kvalfikácie Vettel „zaspal“ na štarte, obe Ferrari sa cez neho prehnali a hoci sa Nemec snažil zablokovať aspoň Alonsa, nemal šancu. Po prvej zákrute bol na čele Massa pred Alonsom, pred oboma Red Bulmi. Vzápätí však Hamilton úspešne zaútočil na štvrtú pozíciu Webbera. Spokojný mohol byť aj Michael Schumacher, ktorý sa po štarte posunul o tri priečky na ôsme miesto. V prvej zákrute kolidovali oba monoposty Toro Rosso, keď Alguersuari odrazil zadné krídlo Buemimu, okrem nich však do boxov zamierili pre technické problémy aj obidve autá Force India – Sutil a Liuzzi, ako aj Trulli na Lotuse. Posledne menovaná trojica si vzápätí zástavku v boxoch zopakovala a pochovala svoje nádeje. V 13. kole začal výmeny pneumatík Vettel, o kolo neskôr Alonso a Webber a v 15. kole Massa, Hamilton a Schumacher. V 18. kole po návrate Kubicu z výmeny pneumatík záutočil na neho Schumacher, po peknom dlhom súboji si však Poliak pozíciu udržal. Na čele sa usadil Button, ktorý sa neponáhľal na prvú zastávku v boxoch. Za ním však zúril boj medzi oboma monopostami Ferrari. S novými pneumatikami bol Alonso rýchlejší ako Massa. A na Španiela, ktorý sa napriek veľkému tlaku a niekoľkým pokusom o predbehnutie v 21. kole cez tímového kolegu nedokázal dostať, sa dotiahol Vettel. V 23. kole zašiel do boxov aj Button a vrátil sa tesne za tímového kolegu Hamiltona na 5. pozíciu pred Webbera. V 24. kole ako posledný z jazdeckej špičky vymenil pneumatiky Rosberg, ktorý sa na trať dokázal vrátiť pred svojho tímového kolegu Schumachera a vrátil mu tak predstihnutie na štarte. Massa na čele pretekov našiel s tvrdými pneumatikami ten správny rytmus a vytvoril si viac ako trojsekundový náskok na Alonsa. V 49. kole po pokyne z boxov Ferrari, v ktorom Massovi oznámili, že Alonso je jasne rýchlejší, pustil Brazílčan Alonsa na prvú pozíciu. A stanovil tak bez akéhokoľvek súboja výsledok VC Nemecka.
„Podarilo sa nám výrazne vylepšiť naše auto. Už od piatka sme tu boli veľmi rýchli, auto bolo výborné. V pretekoch sme bojovali s Felipem veľmi tesne, bolo to aj trochu nebezpečné, tak som spomalil. Felipe mi tam mohol nechať viac miesta. Keď som videl, že v 49. kole mám šancu ho predstihnúť, tak som do toho išiel. Tento okruh neponúka veľa takýchto možností, tak som to musel využiť,“ skonštatoval po pretekoch víťazný Fernando Alonso. Druhý v cieli Felipe Massa doplnil: „Mal som vynikajúci štart. V prvom stinte boli mäkké pneumatiky výborné, v druhom tvrdá zmes už tak nesedela. K pokynu z boxov nemám čo povedať. V 49. kole to nebola moja jazdecká chyba, Fernando sa dostal predo mňa. Boli to dobré preteky pre Ferrari. Získali sme double.“
Výsledky – nedeľa:
Veľká cena Nemecka (67 kôl, 306,458 km): 1. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 1:27:38,864 h, 2. Felipe Massa (Braz.) Ferrari +4,196 s, 3. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull +5,121, 4. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren +26,896, 5. Jenson Button (V. Brit.) McLaren +29,842, 6. Mark Webber (Austr.) Red Bull +43,606, 7. Robert Kubica (Poľ.) Renault +1 kolo, 8. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes GP +1 kolo, 9. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes GP +1 kolo, 10. Vitalij Petrov (Rus.) Renault +1 kolo, 11. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber +1 kolo, 12. Rubens Barrichello (Braz.) Williams +1 kolo, 13. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams +1 kolo, 14. Pedro de la Rosa (Šp.) Sauber +1 kolo, 15. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso +1 kolo, 16. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India +2 kolá, 17. Adrian Sutil (Nem.) Force India +2 kolá, 18. Timo Glock (Nem.) Virgin +3 kolá, 19. Bruno Senna (Braz.) Hispania +4 kolá.
Najrýchlejšie kolo: Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 1:15,824 min.
Nedokončili: Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso, Jarno Trulli (Tal.) Lotus, Sakono Jamamoto (Jap.) Hispania, Lucas di Grassi (Braz.) Virgin, Heikki Kovalainen (Fín.) Lotus
Poradie MS (po 11 z 19 pretekov): 1. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 157 bodov, 2. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 143, 3. Mark Webber (Austr.) Red Bull 136, 4. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 136, 5. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 123, 6. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 94, 7. Robert Kubica (Poľ.) Renault 89, 8. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 85, 9. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes 38, 10. Adrian Sutil (Nem.) Force India 35, 11. Rubens Barrichello (Braz.) Williams 29, 12. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber 15, 13. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India 12, 14. Vitalij Petrov (Rus.) Renault 7, 15. Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso 7, 16. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso 3, 17. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams 2.
Pohár konštruktérov: 1. McLaren 300 bodov, 2. Red Bull Racing 272, 3. Ferrari 208, 4. Mercedes GP 132, 5. Renault 96, 6. Force India 47, 7. Williams 31, 8. Sauber 15, 9. Toro Rosso 10.
SITA