BRATISLAVA 13. marca (WEBNOVINY) – Azda najväčším lákadlom na stánku Hondy na ženevskom autosalóne je koncept NSX. Písali sme o ňom už v niekoľkých článkoch, napríklad aj tu. Táto športová hybridná štvorkolka má v Ženeve európsku výstavnú premiéru. Na jej sériovú verziu si však musíme ešte pár rokov počkať.
Okrem konceptu NSX Honda v európskej premiére predstavila aj koncept malého športového elektromobilu EV-STER, čo je dvojmiestny otvorený automobil s pohonom zadných kolies. Pre absolútne potešenie z jazdy našlo v prototype uplatnenie ľahko použiteľné riadenie pomocou dvoch pák. Nový koncept navyše vodičovi umožní prispôsobiť si nastavenie niektorých parametrov vozidla, ako sú napríklad výkon motora, či charakteristika odpruženia tak, aby bolo možné dosiahnuť čo najväčšie potešenie z jazdy.
Prototyp Honda CR-V
Prototyp CR-V sa vyznačuje charakteristickým a výrazným vzhľadom karosérie. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa koncept vyznačuje agresívnejšími proporciami s hlbšími líniami karosérie a výraznejšou maskou. Spodná časť predného nárazníku svojim tvarom poukazuje na schopnosti nového SUV, pričom celá predná časť sa vďaka dôkladnejšej integrácii nárazníku vyznačuje lepšou aerodynamikou.
Zvislé zadné svetlá typické pre CR-V zostali v novom modeli zachované, teraz sa vyznačujú výraznejším trojrozmerným štýlom, ktorý je hlbšie integrovaný do dizajnu celého vozidla. Vďaka úspornejším motorom by mala nová Honda CR-V oproti súčasnému modelu dosahovať nižšiu spotrebu paliva.
Honda CR-V patrí medzi najpredávanejšie vozidlá kategórie SUV a predáva sa vo viac než 160 krajinách v Európe, Ázii, Severnej Amerike, Južnej Amerike i v Afrike. Táto 4. generácia sa už predáva v Severnej Amerike a v Japonsku. Európska verzia sa oficiálne predstaví na autosalóne v Paríži na jeseň 2012.
Nový turbodiesel
Honda predstavila v Ženeve nový 1,6-litrový vznetový agregát. Tento nový menší dieselový motor, ktorý bol navrhnutý špeciálne pre európsky trh, bude po prvýkrát predstavený na konci roku 2012 v modelovom rade Civic. Nový motor produkuje 120 koní pri 4000 ot./min. a až 300 Nm pri 2000 ot/min. Vďaka ľahkej konštrukcii agregátu sľubuje Honda aj mimoriadne nízku spotrebu paliva.