Po kompaktnom SUV Yeti, ktorý je úspešný a bude mať svojho nástupcu, tu čoskoro budeme mať veľké SUV Škodu Kodiaq. Jeho oficiálne odhalenie prebehne 1.septembra v Berlíne a Škoda si od toho veľa sľubuje. Exteriér kryje maskovanie a automobilka jeho podobu stráži tak, ako sa len dá. Do interiéru ale vpustila prvých novinárov a poodkryla tak, ďalšiu časť skladačky, aj keď fotenie bolo prísne zakázané.
Povedzme si niečo o názve Kodiaq. Toto meno dostal podľa aljašského ostrova, na ktorom žije 14 tisíc ľudí a 3500 medveďov poddruhu kodiak. Podľa jazyka pôvodných obyvateľov Alutiiqov sa medveď povie Taq uka ´ aq. Konečné „q“ je charakteristické pre mená zvierat, a preto má nová Škoda meno Kodiaq, ako pocta tomuto kmeňu. Pri príležitosti predstavenia nového SUV sa ostrovné mestečko Kodiak premenovalo na Kodiaq.
Tento velikán sa bude vyrábať vo východočeských Kvasinkách, kde vznikla nová výrobná linka pre tento model ,a ktorá začne 10.októbra chrliť jedného Kodiaqa za druhým. K zákazníkom sa prvé kúsky dostanú z kraja roku 2017. V polke tohto roku príde verzia Scout, koncom roku Sport Line a následne luxusná verzia Laurin&Klement. V roku 2019 by potom mala prísť hybridná verzia, ktorá ponúkne benzínový motor s elektromotorom a dobíjacími plug-in akumulátormi. Cena základnej verzie by mala štartovať na cene základného Superbu Combi.
Kodiaq je vnútri, vraj, veľmi priestranný, tichý a predné sedadlá sú veľmi pohodlné. Pre cestujúcich vzadu poskytuje dostatok miesta, druhá rada sedadiel je tiež posuvná a operadlá majú nastaviteľný sklon. Tretia rada sedadiel je vyrábaná skôr pre deti, ale v núdzi sa tam na kratšiu vzdialenosť nasúka aj dospelý človek do 180cm. Auto, vraj, bude v úplnom spojení, a teda bude mať moderné, telematické, informačné a asistenčné služby. Vo výbave bude systém núdzového volania, komunikačné zaistenie so servisom, Google mapy so street view a neustále aktualizované dopravné informácie. Farebný display multimediálneho centra by mal mať 9,2 palca. V základnom prevedení bude mať len 6,5 palca.
Za technický základ poslúžila modulárna platforma MQB-B koncernu Volkswagen. Pohon je teda predných alebo všetkých kolies (Haldex piatej generácie) a motor vpredu naprieč. To je aj u iných koncernových značiek. Hmotnosť automobilu je 1450-1650kg (podľa stupňa výbavy a motorizácie).
Novinkou pre Škodu bude:
Sedem sedadiel, komplexné prepojenie s internetom, vyhrievaný volant, asistent pre cúvanie s prívesom, systém kamier okolo celého vozidla a bezdrôtové dobíjanie telefónu.
Medzi chytrými riešeniami bude:
Ochrana dverí proti odreniu, hlavové operadlá s bočnicami pre komfortné spanie, klapky očí, deka, dáždniky uložené v predných dverách, škrabka na okna vo viečku nádrže, magnetická baterka v kufri, sledovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, nastaviteľný podvozok s premenou tuhostí.
Technické parametre:
Dĺžka x šírka x výška x rozvor (mm): 4697 x 1882 x 1676 x 2791
Objem kufru:
5 miestna verzia: 720 litrov (pri obsadení dvoch ľudí 2065 litrov), užitočná hmotnosť 650 kg
7 miestna verzia: 270 litrov (pri obsadení piatimi ľuďmi 630 litrov a pri obsadení dvoch ľudí 2005 litrov), užitočná hmotnosť 630 kg
Kolesá: základná sedmnásťpalcová, najväčšia dvadsaťpalcová
Nájazdový uhol 22°, zadný nájazdový uhol 23,1°, prechodový 19,7°
Svetlá výška 194 mm
Objem nádrže 58 litrov (u verzie 4×4 60 litrů)
Ťažné zariadenia s možnosťou pripojenia prívesu do 2 500 kg
Motory:
Benzínové: 1,4 TSI: 92kW/125 k, 200 Nm (nebude pre európský trh) 1,4 TSI: 110kW/150 k, 250 Nm 2,0 TSI: 132kW/180 k, 320 Nm
Diesely: 2,0 TDI: 110kW/150 k, 340 Nm 2,0 TDI: 140kW/190 k, 400 Nm