BRATISLAVA 15. augusta (WEBNOVINY) – Súčasná generácia jedného z najštýlovejších a najluxusnejších SUV na trhu je v predaji už vyše 10 rokov. Nastal teda najvyšší čas na uvedenie štvrtej generácie tejto britskej legendy. Nový model bude o čosi dlhší a nižší ako jeho predchodca. Rázvor osí kolies narástol o 10 cm, a tak mu trom metrom chýbajú už iba dva centimetre. Z nárastu rázvoru sa budú tešiť najmä cestujúci vzadu, ktorý majú pre svoje kolená k dispozícii až o 12 cm viac priestoru.
Najväčšou zmenou je však zavedenie hliníkového skeletu samonosnej karosérie. Ten je oproti predchodcovi nie len o 39 % ľahší, ale aj výrazne tuhší ako v krute, tak aj v ohybe. V závislosti od výbavy a motorizácie sa tak úspora hmotnosti pohybuje od 320 do 420 kg oproti predchádzajúcemu modelu.
Nápravy sú uchytené na pomocných rámoch, ktoré sú taktiež z hliníku. Podvozok využíva výrazne prepracované vzduchové pruženie. Stabilizačná a trakčná kontrola najnovšej generácie sú samozrejmosťou, no veľký pokrok údajne prinesie aj nová generácia systému Terrain Responze 2, ktorý automaticky mení rôzne nastavenia pohonu 4×4 v závislosti od povrchu, na ktorom sa v danej chvíli auto nachádza.
Zatiaľ nemáme k dispozícii všetky technické detaily. Oficiálna premiéra nového Range Roveru je totiž naplánovaná na 6. september. Dejiskom bude Londýn. Ani nie mesiac na to sa nový Range Rover predvedie v plnej paráde na autosalóne v Paríži.
Podľa dostupných informácií budú na výber tri motory. Základ bude predstavovať známy trojlitrový turbodiesel, ktorý sme si mali možnosť vyskúšať v Land Roveri Discovery. Silnejšou vznetovou alternatívou bude 4,4-litrový osemvalec. Vrcholnou motorizáciou bude benzínový osemvalec s objemom rovných päť litrov, ktorý je navyše prepĺňaný kompresorom. Všetky motory budú spolupracovať s osemstupňovou automatickou prevodovkou značky ZF.
Interiér nového Range Roveru sa nesie v podobne luxusnom duchu ako interiér predchodcu. Môže sa však pochváliť kompletne digitálnym prístrojovým panelom, ktorý na TFT displej zobrazuje analógové „budíky“ rýchlomera aj otáčkomera. Vzadu je štandardne lavica s tromi miestami na sedenie, no k dispozícii bude aj verzia „Executive“, ktorá bude mať stredový tunel predĺžený až úplne dozadu. Na sedenie potom vzadu ostanú už iba dve miesta, no za to so všetkým možným komfortom a luxusom. O kvalitnú hudbu v interiéri nového Range Roveru sa postará britská spoločnosť Meridian, ktorá už montuje audiosústavy aj do modelu Evoque.