BRATISLAVA 25. marca (WEBNOVINY) – Kedysi dávno pripomínal motoristický šport niečo ako dlhé rally na verejných cestách. Najslávnejšie z pretekov sa vtedy jazdili v Taliansku. Pojmy ako Mille Miglia, alebo Targa Florio, sú slávne ešte dnes. Ďalší legendárny závod, Carrera Panamericana, sa jazdil v Mexiku. Podobne ako Mille Miglia bol znovu oživený ako klasická rally.
Tretí ročník pretekov Carrera Panamericana sa konal v roku 1952 a zvíťazila posádka Karl Kling – Hans Klenk na aute Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“. Táto dvojica dokázala vyhrať aj napriek známej kolízii so supom, údajne v rýchlosti až 250 km/h. Sup prerazil čelné sklo a zranil spolujazdca Klenka. Mechanici okno vymenili a vybavili auto ôsmimi tyčami, ktoré mali zabrániť nepríjemným dôsledkom v podobných prípadoch.

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes
Víťaznej posádke sa podarilo vyhrať pretek dlhý 3111 km s priemernou rýchlosťou 165 km/h. Na druhom mieste skončil tak isto Mercedes, ktorý sedlali Hermann Lang a Erwin Grupp. V tomto roku si chce nemecká automobilka pripomenúť toto dvojité víťazstvo a spropagovať nový model SLS AMG, ktorý je duchovným nástupcom modelu 300 SL. Pôvodné auto, ktoré v Mexiku zvíťazilo v roku 1952, tak Mercedes vytiahol z múzea a postavil na štart pretekov Carrera Panamericana. Hájiť česť automobilky s trojcípou hviezdou v logu mu bude pomáhať mimoriadne schopná novinka – Mercedes-Benz SLS AMG.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk